Nieuwe Aziatische wokformule Wok& in oktober van start met twee vestigingen


Formulenieuws - Onder grote belangstelling van potentiële ondernemers werd donderdag de nieuwe wokformule Wok& van Wim Markwat en Boris van Leeuwen gepresenteerd. Markwat startte de nieuwe formule nadat zijn samenwerking met de al langere bestaande formule Wok2go eindigde. Markwat was eerder betrokken bij FHC formulebeheer en heeft daarnaast een eigen cafetariabedrijf in Amsterdam, Van Leeuwen leidde een Family cafetaria in Amsterdam-IJburg. Van Leeuwen en Markwat zien beiden de mogelijkheden in de foodmarkt voor een nieuw en eenvoudig Aziatisch wok-concept op franchisebasis. Vreemd genoeg is het aantal wok-formules in Nederland beperkt, zeker ten opzichte van de vele hamburger- en pastaconcepten. Dat die ruimte er op de Nederlandse markt is, werd onderstreept door het grote aantal geïnteresseerde ondernemers dat bij de presentatie aanwezig was. Twee daarvan zijn al in een vergevorderd stadium om in oktober een eigen vestiging te openen. Het betreft een Wok& vestiging in Rotterdam en een in Nijmegen. Tijdens de presentatie werd echter duidelijk dat er mogelijkheden zijn voor meerdere locaties. Masters of eat Alle recepten van Wok& zijn ontwikkeld door ‘Masters of eat’, zoals ze door Markwat worden genoemd. “Dit zijn mensen uit de praktijk die in samenwerking met de leveranciers de beste recepten en ingrediënten hebben gevonden. Samen hebben we een natuurlijk, Aziatisch food-assortiment samengesteld, met een eerlijk smaak, toegankelijk en passend bij de Europese consument.” De ingrediënten voor de Wok&-gerechten worden allemaal centraal voorbereid in gespecialiseerde keukens om de constante kwaliteit en een gegarandeerde voedselveiligheid te behouden. De leveringen van alle producten gebeurt door VHC Jongens in Oostzaan, die tevens partners is in het nieuwe wokconcept. Beleving In de Wok& vestigingen draait het volgens de initiatiefnemers om beleving. In de wok worden alle gerechten binnen 120 seconden vers voor de ogen van de consument bereid. De wok-apparatuur is er zowel om te koken op gas als met inductie. Naast wokgerechten bevat het assortiment salades met een Aziatische taste. Verder gezonde dranken, zoals jus d’orange en smoothies, aangevuld met kokosdrankjes, natuurlijke ijsthee en verschillende waters. Om de versheid van alle producten te kunnen garanderen, is de voorraad gekoppeld aan de verkoop die in het afrekensysteem wordt geregistreerd. Betrokkenheid Medewerkers krijgen regelmatig een woktraining, waarbij kwaliteit en instructies voor de bereiding centraal staan. Naast trainingen in klantvriendelijkheid moeten medewerkers zich vanuit de formule ook inzetten voor een herkenbare maatschappelijke betrokkenheid. Dat kan in allerlei variaties, mits zij maar een bijdrage leveren aan de sociale omgeving rondom het bedrijf. Voor het bezorgen zet Wok& zogenaamde ‘service butlers’ in. Dit zijn getrainde medewerkers die ook iets kunnen vertellen over de formule en de producten bij de klanten thuis. In lijn met de bedrijfsfilosofie gaan deze duurzaam en gezond te werk, namelijk met een elektrische fiets als vervoersmiddel. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Onder grote belangstelling van potentiële ondernemers werd donderdag de nieuwe wokformule Wok& van Wim Markwat en Boris van Leeuwen gepresenteerd. Markwat startte de nieuwe formule nadat zijn samenwerking met de al langere bestaande formule Wok2go eindigde. Markwat was eerder betrokken bij FHC formulebeheer en heeft daarnaast een eigen cafetariabedrijf in Amsterdam, Van Leeuwen leidde een Family cafetaria in Amsterdam-IJburg. Van Leeuwen en Markwat zien beiden de mogelijkheden in de foodmarkt voor een nieuw en eenvoudig Aziatisch wok-concept op franchisebasis. Vreemd genoeg is het aantal wok-formules in Nederland beperkt, zeker ten opzichte van de vele hamburger- en pastaconcepten. Dat die ruimte er op de Nederlandse markt is, werd onderstreept door het grote aantal geïnteresseerde ondernemers dat bij de presentatie aanwezig was. Twee daarvan zijn al in een vergevorderd stadium om in oktober een eigen vestiging te openen. Het betreft een Wok& vestiging in Rotterdam en een in Nijmegen. Tijdens de presentatie werd echter duidelijk dat er mogelijkheden zijn voor meerdere locaties. Masters of eat Alle recepten van Wok& zijn ontwikkeld door ‘Masters of eat’, zoals ze door Markwat worden genoemd. “Dit zijn mensen uit de praktijk die in samenwerking met de leveranciers de beste recepten en ingrediënten hebben gevonden. Samen hebben we een natuurlijk, Aziatisch food-assortiment samengesteld, met een eerlijk smaak, toegankelijk en passend bij de Europese consument.” De ingrediënten voor de Wok&-gerechten worden allemaal centraal voorbereid in gespecialiseerde keukens om de constante kwaliteit en een gegarandeerde voedselveiligheid te behouden. De leveringen van alle producten gebeurt door VHC Jongens in Oostzaan, die tevens partners is in het nieuwe wokconcept. Beleving In de Wok& vestigingen draait het volgens de initiatiefnemers om beleving. In de wok worden alle gerechten binnen 120 seconden vers voor de ogen van de consument bereid. De wok-apparatuur is er zowel om te koken op gas als met inductie. Naast wokgerechten bevat het assortiment salades met een Aziatische taste. Verder gezonde dranken, zoals jus d’orange en smoothies, aangevuld met kokosdrankjes, natuurlijke ijsthee en verschillende waters. Om de versheid van alle producten te kunnen garanderen, is de voorraad gekoppeld aan de verkoop die in het afrekensysteem wordt geregistreerd. Betrokkenheid Medewerkers krijgen regelmatig een woktraining, waarbij kwaliteit en instructies voor de bereiding centraal staan. Naast trainingen in klantvriendelijkheid moeten medewerkers zich vanuit de formule ook inzetten voor een herkenbare maatschappelijke betrokkenheid. Dat kan in allerlei variaties, mits zij maar een bijdrage leveren aan de sociale omgeving rondom het bedrijf. Voor het bezorgen zet Wok& zogenaamde ‘service butlers’ in. Dit zijn getrainde medewerkers die ook iets kunnen vertellen over de formule en de producten bij de klanten thuis. In lijn met de bedrijfsfilosofie gaan deze duurzaam en gezond te werk, namelijk met een elektrische fiets als vervoersmiddel. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



TotalEnergies ‘Den Ruygenhoek West’ krijgt eazie-formule

Formulenieuws - TotalEnergies-tankstation ‘Den Ruygenhoek West’ aan de A4 bij Hoofddorp wordt de eerste vestiging met een eazie in een tankstation. De Aziatische wokformule richt zich op vers en gezond eten en telt momenteel 27 locaties in Nederland, voornamelijk op high traffic-locaties, zoals treinstation en binnensteden.

Lees bericht

FHC maakt live-uitzending van Ondernemersdag 2020

Formulenieuws – De jaarlijkse ondernemersdag van FHC Formulebeheer op een bijzondere locatie ging dit jaar niet door als gevolg van alle coronamaatregelen, maar bijzonder was de dag wel; deze keer werd de bijeenkomst volledig online uitgezonden, met als toepasselijke titel: For a Better Day.

Lees bericht

JustHoreca organiseert met VHC Jongens cursus SVH Leermeester

Opleiding – Recruitment en adviesbureau JustHoreca en horecagroothandel VHC Jongens BV zijn naast hun gezamenlijk opleiding tot SVH kok, nu ook gestart met de Cursus SVH Leermeester. Op dinsdag 11 juni 2019 begint deze 3-daagse cursus. Een goede begeleiding van nieuwe medewerkers is van cruciaal belang bij elke onderneming. JustHoreca en VHC Jongens BV willen hierop inspelen met de cursussen die zij samen...

Lees bericht


Foodmaster zet wederom in op frites specials

Formulenieuws – Foodmaster komt opnieuw met een aantal frites specials. De frites specials, of ‘loaded fries’ zoals ze in het buitenland worden genoemd, zijn een vervolg op de eerder geïntroduceerde specials. Deze specialiteiten maken inmiddels vast onderdeel uit van de menukaart. De ideeën voor de nieuwe frites specials ontstonden in 2018. Samen met VHC Jongens werden verschillende recepturen ontwikkeld. Uitganspunt...

Lees bericht

Wok& verandert naam in Jame

Formulenieuws – Mie Like Franchise, de organisatie achter het Aziatische noodleconcept Wok&, heeft de formulenaam aangepast in Jame. De naamsverandering heeft begin deze week definitief akkoord gekregen. Jame (met streepje onde de e en uit te spreken als: jammie) moet synoniem worden voor gezonde Aziatische gerechten. De organisatie stond dat ook met Wok & voor ogen alleen maakte consumenten die associatie niet....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid