Omzet detailhandel plust bijna 6% in april


Omzetcijfers - De detailhandel heeft in april 5,7 procent meer omgezet dan in april 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume was ruim 5 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online bijna 23 procent meer omgezet. De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in april 4,9 procent meer omgezet dan in april 2017. Het verkoopvolume steeg met 3,6 procent. De omzetgroei is volledig toe te schrijven aan de supermarkten. De omzet van de speciaalzaken kromp. Ook het verkoopvolume was bij de supermarkten hoger en bij de speciaalzaken lager dan een jaar eerder. Omzetgroei is er vooral bij schoenen, lederwaren, kleding en bouwmarkten. Online groeit De online omzet in food en non-food lag in april bijna 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 17 procent meer om. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met ruim 32 procent. Bron: CBS Omzetcijfers - De detailhandel heeft in april 5,7 procent meer omgezet dan in april 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume was ruim 5 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online bijna 23 procent meer omgezet. De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in april 4,9 procent meer omgezet dan in april 2017. Het verkoopvolume steeg met 3,6 procent. De omzetgroei is volledig toe te schrijven aan de supermarkten. De omzet van de speciaalzaken kromp. Ook het verkoopvolume was bij de supermarkten hoger en bij de speciaalzaken lager dan een jaar eerder. Omzetgroei is er vooral bij schoenen, lederwaren, kleding en bouwmarkten. Online groeit De online omzet in food en non-food lag in april bijna 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 17 procent meer om. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met ruim 32 procent. Bron: CBS

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Economie groeit met 0,4% in vierde kwartaal 2023

Analyse - In de laatste drie maanden van 2023 is er meer geld uitgegeven dan gedacht. Hierdoor is de Nederlandse economie iets sterker gegroeid dan eerder werd verwacht. De groei van de economie is in het vierde kwartaal uitgekomen op 0,4 procent.

Lees bericht

Vakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn

Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid