Online super Picnic start bezorging in hoofdstad


Bezorgservice – Het zou te moeilijk zijn, te groot en te complex, maar uiteindelijk start online supermarkt Picnic gewoon in Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor de gratis bezorgdienst voor de dagelijkse boodschappen. De elektrische bezorgwagentjes gaan vanaf maart voor het eerst rijden. Amsterdam telt in totaal ruim 450.000 huishoudens die van de websuper gebruik kunnen maken. Picnic rolt de dienst geleidelijk uit, te beginnen in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Bijlmermeer. In de loop van het jaar zal de online websuper verder in de hoofdstad actief worden. De huishouders in Amsterdam worden beleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen. Mede-oprichter van Picnic Joris Beckers: “Velen zeiden dat het onmogelijk was om Picnic in Amsterdam uit te rollen. Het heeft inderdaad wat tijd gekost om ook in de hoofdstad een goede infrastructuur en organisatie op te tuigen, maar we zijn er nu klaar voor.” Picnic gaat van start met ongeveer 15 wagentjes en 40 runners, de bezorgers. Picnic Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen. Bron: @FoodClicks Bezorgservice – Het zou te moeilijk zijn, te groot en te complex, maar uiteindelijk start online supermarkt Picnic gewoon in Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor de gratis bezorgdienst voor de dagelijkse boodschappen. De elektrische bezorgwagentjes gaan vanaf maart voor het eerst rijden. Amsterdam telt in totaal ruim 450.000 huishoudens die van de websuper gebruik kunnen maken. Picnic rolt de dienst geleidelijk uit, te beginnen in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Bijlmermeer. In de loop van het jaar zal de online websuper verder in de hoofdstad actief worden. De huishouders in Amsterdam worden beleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen. Mede-oprichter van Picnic Joris Beckers: “Velen zeiden dat het onmogelijk was om Picnic in Amsterdam uit te rollen. Het heeft inderdaad wat tijd gekost om ook in de hoofdstad een goede infrastructuur en organisatie op te tuigen, maar we zijn er nu klaar voor.” Picnic gaat van start met ongeveer 15 wagentjes en 40 runners, de bezorgers. Picnic Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Amsterdamse terrasprijzen opnieuw in middenmoot Europa

Onderzoek – Amsterdam is in Europa een middenmoter wanneer het gaat om horecaprijzen op het terras. Voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 rosé) ben je in onze hoofdstad €45,80 kwijt. Dit is fors minder dan Oslo, dat dit jaar wederom de duurste terrasstad in Europa is met een gemiddelde terrasprijs van €69.91. Budapest blijft het voordeligst, in vergelijking met Oslo...

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid