Online supermarkt Picnic in 2020 winstgevend'


Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic stevent af op een omzet van 300 miljoen in 2018 en is in 2020 winstgevend. Dat zegt directeur en oprichter Michiel Muller vandaag in een artikel in de Volkskrant. De online supermarkt realiseerde afgelopen jaar (2017) een omzet van 100 miljoen, zeven keer zoveel als in het oprichtingsjaar van Picnic, twee jaar geleden. Hoewel de bezorgdienst nog niet winstgevend is, kan Picnic mede dankzij een investering van 100 miljoen euro wel fors blijven uitbreiden. Elk kwartaal voegen zich nieuwe plaatsen toe aan het bezorggebied van Picnic. De bezorgservice met de opvallende elektrische wagentjes is momenteel in zo’n dertig plaatsen actief. Dit jaar richt de aandacht zich op Rotterdam en omgeving, Amsterdam moet snel volgen. Bron: VK/@FoodClicks Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic stevent af op een omzet van 300 miljoen in 2018 en is in 2020 winstgevend. Dat zegt directeur en oprichter Michiel Muller vandaag in een artikel in de Volkskrant. De online supermarkt realiseerde afgelopen jaar (2017) een omzet van 100 miljoen, zeven keer zoveel als in het oprichtingsjaar van Picnic, twee jaar geleden. Hoewel de bezorgdienst nog niet winstgevend is, kan Picnic mede dankzij een investering van 100 miljoen euro wel fors blijven uitbreiden. Elk kwartaal voegen zich nieuwe plaatsen toe aan het bezorggebied van Picnic. De bezorgservice met de opvallende elektrische wagentjes is momenteel in zo’n dertig plaatsen actief. Dit jaar richt de aandacht zich op Rotterdam en omgeving, Amsterdam moet snel volgen. Bron: VK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid