Online supermarkt Picnic start ook in Duitsland


Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat ook van start in Duitsland. Enkele maanden geleden startte het bedrijf in het diepste geheim onder de codenaam Sprinter een pilot in de regio Düsseldorf die zó voorspoedig verliep, dat besloten is over vier weken te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland zal Picnic stad voor stad verder uitbreiden, zo laat he bedrijf weten. De eerste Duitse steden waar Picnic wordt uitgerold zijn Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel. Daarna vindt verdere uitbreiding plaats in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Enthousiast Duitsland is voor Picnic een interessante markt. Niet alleen is deze zes keer zo groot als de markt in Nederland en wonen er alleen al in de deelstaat Noordrijn-Westfalen 18 miljoen mensen. De uitbreiding naar Duitsland is de eerste stap naar internationalisering van het Picnic-concept. Eerder meldden zich al veel internationale partijen met interesse voor samenwerking. “Duitsland is voor ons een geweldige kans,” aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. “De resultaten uit de pilot zijn veelbelovend en we hebben een volledig Duitse infrastructuur opgezet die de vraag aankan.” Twee Hub's Picnic is anderhalf jaar geleden begonnen met de eerste voorbereidingen voor de Duitse pilot. Onder meer het assortiment werd bepaald, de app moest worden aangepast, nieuwe route-algoritmes geschreven en een Duits team gebouwd, inclusief runners en shoppers. Ook opende het bedrijf een eigen distributiecentrum en hub in Viersen en Neuss. Van daaruit kunnen nieuwe steden in Noordrijn-Westfalen worden aangesloten. Het Duitse team wordt geleid door Frederic Knaudt vanuit het hoofdkantoor van Picnic Duitsland in Düsseldorf. Knaudt startte o.a. zes jaar geleden de online leverancier van verse maaltijden Kochzauber en verkocht deze drie jaar later aan Lidl. Daarvoor werkte hij bij verschillende start-ups. Bron: Picnic Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat ook van start in Duitsland. Enkele maanden geleden startte het bedrijf in het diepste geheim onder de codenaam Sprinter een pilot in de regio Düsseldorf die zó voorspoedig verliep, dat besloten is over vier weken te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland zal Picnic stad voor stad verder uitbreiden, zo laat he bedrijf weten. De eerste Duitse steden waar Picnic wordt uitgerold zijn Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel. Daarna vindt verdere uitbreiding plaats in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Enthousiast Duitsland is voor Picnic een interessante markt. Niet alleen is deze zes keer zo groot als de markt in Nederland en wonen er alleen al in de deelstaat Noordrijn-Westfalen 18 miljoen mensen. De uitbreiding naar Duitsland is de eerste stap naar internationalisering van het Picnic-concept. Eerder meldden zich al veel internationale partijen met interesse voor samenwerking. “Duitsland is voor ons een geweldige kans,” aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. “De resultaten uit de pilot zijn veelbelovend en we hebben een volledig Duitse infrastructuur opgezet die de vraag aankan.” Twee Hub's Picnic is anderhalf jaar geleden begonnen met de eerste voorbereidingen voor de Duitse pilot. Onder meer het assortiment werd bepaald, de app moest worden aangepast, nieuwe route-algoritmes geschreven en een Duits team gebouwd, inclusief runners en shoppers. Ook opende het bedrijf een eigen distributiecentrum en hub in Viersen en Neuss. Van daaruit kunnen nieuwe steden in Noordrijn-Westfalen worden aangesloten. Het Duitse team wordt geleid door Frederic Knaudt vanuit het hoofdkantoor van Picnic Duitsland in Düsseldorf. Knaudt startte o.a. zes jaar geleden de online leverancier van verse maaltijden Kochzauber en verkocht deze drie jaar later aan Lidl. Daarvoor werkte hij bij verschillende start-ups. Bron: Picnic

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid