Online supermarkt Picnic start ook in Duitsland
Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat ook van start in Duitsland. Enkele maanden geleden startte het bedrijf in het diepste geheim onder de codenaam Sprinter een pilot in de regio Düsseldorf die zó voorspoedig verliep, dat besloten is over vier weken te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland zal Picnic stad voor stad verder uitbreiden, zo laat he bedrijf weten. De eerste Duitse steden waar Picnic wordt uitgerold zijn Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel. Daarna vindt verdere uitbreiding plaats in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Enthousiast Duitsland is voor Picnic een interessante markt. Niet alleen is deze zes keer zo groot als de markt in Nederland en wonen er alleen al in de deelstaat Noordrijn-Westfalen 18 miljoen mensen. De uitbreiding naar Duitsland is de eerste stap naar internationalisering van het Picnic-concept. Eerder meldden zich al veel internationale partijen met interesse voor samenwerking. “Duitsland is voor ons een geweldige kans,” aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. “De resultaten uit de pilot zijn veelbelovend en we hebben een volledig Duitse infrastructuur opgezet die de vraag aankan.” Twee Hub's Picnic is anderhalf jaar geleden begonnen met de eerste voorbereidingen voor de Duitse pilot. Onder meer het assortiment werd bepaald, de app moest worden aangepast, nieuwe route-algoritmes geschreven en een Duits team gebouwd, inclusief runners en shoppers. Ook opende het bedrijf een eigen distributiecentrum en hub in Viersen en Neuss. Van daaruit kunnen nieuwe steden in Noordrijn-Westfalen worden aangesloten. Het Duitse team wordt geleid door Frederic Knaudt vanuit het hoofdkantoor van Picnic Duitsland in Düsseldorf. Knaudt startte o.a. zes jaar geleden de online leverancier van verse maaltijden Kochzauber en verkocht deze drie jaar later aan Lidl. Daarvoor werkte hij bij verschillende start-ups. Bron: Picnic Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat ook van start in Duitsland. Enkele maanden geleden startte het bedrijf in het diepste geheim onder de codenaam Sprinter een pilot in de regio Düsseldorf die zó voorspoedig verliep, dat besloten is over vier weken te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland zal Picnic stad voor stad verder uitbreiden, zo laat he bedrijf weten. De eerste Duitse steden waar Picnic wordt uitgerold zijn Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel. Daarna vindt verdere uitbreiding plaats in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Enthousiast Duitsland is voor Picnic een interessante markt. Niet alleen is deze zes keer zo groot als de markt in Nederland en wonen er alleen al in de deelstaat Noordrijn-Westfalen 18 miljoen mensen. De uitbreiding naar Duitsland is de eerste stap naar internationalisering van het Picnic-concept. Eerder meldden zich al veel internationale partijen met interesse voor samenwerking. “Duitsland is voor ons een geweldige kans,” aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. “De resultaten uit de pilot zijn veelbelovend en we hebben een volledig Duitse infrastructuur opgezet die de vraag aankan.” Twee Hub's Picnic is anderhalf jaar geleden begonnen met de eerste voorbereidingen voor de Duitse pilot. Onder meer het assortiment werd bepaald, de app moest worden aangepast, nieuwe route-algoritmes geschreven en een Duits team gebouwd, inclusief runners en shoppers. Ook opende het bedrijf een eigen distributiecentrum en hub in Viersen en Neuss. Van daaruit kunnen nieuwe steden in Noordrijn-Westfalen worden aangesloten. Het Duitse team wordt geleid door Frederic Knaudt vanuit het hoofdkantoor van Picnic Duitsland in Düsseldorf. Knaudt startte o.a. zes jaar geleden de online leverancier van verse maaltijden Kochzauber en verkocht deze drie jaar later aan Lidl. Daarvoor werkte hij bij verschillende start-ups. Bron: Picnic
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ontbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtVerlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen
Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees berichtSTIVA en Flink tekenen gedragscode tijdens NIX18 week
Bezorgdienst - De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en boodschappenbezorger Flink hebben de Gedragscode Verantwoorde Alcohol Bezorging ondertekend. Dat gebeurde tijdens de NIX18 week van Flink.
Lees bericht