OOH Shopper Monitor: ‘Zelfstandige uitbaters hoogst gewaardeerd’


Onderzoek - Gasten geven de zelfstandige ondernemers in horeca en catering de beste beoordeling. Dat blijkt uit onderzoek van bureau More2Market, in samenwerking met dit vakblad, @FoodClicks. In het onderzoek Out-of-Home Shopper Monitor opvallende stijgers en dalers in de foodservicemarkt. Gemakssupermarkt AH to go heeft de toekomst en lijkt aan een opmars bezig in de voorkeur van de gast/consument. Burger King was het afgelopen jaar juist bezig aan een duikvlucht. Ook cateraar Eurest doet het niet zo goed bij de gasten. Met een NPS van -5% is hun waardering nog lager dan die van werknemers die het helemaal zonder catering bij de baas moeten stellen (-4%). NPS, de Net Promoter Score, is het saldo van aanbevelingen (waardering van 9 of 10) min de ‘detractors’: 6 en lager. De NPS van AH to go steeg van 4% in het tweede kwartaal van vorig jaar naar 29% in Q2 van 2019: 24%punt hoger. De keten met 84 vestigingen op locaties met veel passanten, waaronder 39 NS-stations, schrijft die verbetering zelf toe aan innovatie. Blijkbaar speelt de formule steeds beter in op de wensen van de gehaaste jonge consument. 47% van de klanten is jonger dan 30 jaar. Anders stijgers zijn Bakker Bart (+5%punten) en Ikea (+4%punten). Burger King liet de grootste teruggang zien: de waardering daalde in deze periode met 29%punt tot -13%. Gasten werd ook gevraagd naar hun oordeel over sfeer – nummer 1 tapasketen La Cubanita, service – top Subway en Starbucks, prijs – die van Ikea is de beste en tenslotte het oordeel over kwaliteit – opnieuw Starbucks en Subway aan de leiding. De Out-Of-Home Shopper Monitor meet de consumentenaankopen voor foodproducten die buitenhuis worden geconsumeerd. Daarnaast wordt de waardering van gasten voor aanbieders in de foodservicemarkt gemeten. Meer cijfers en ontwikkelingen zijn te vinden in de @FoodClicks-uitgave die afgelopen zaterdag is verschenen. Bron: @FoodClicks Onderzoek - Gasten geven de zelfstandige ondernemers in horeca en catering de beste beoordeling. Dat blijkt uit onderzoek van bureau More2Market, in samenwerking met dit vakblad, @FoodClicks. In het onderzoek Out-of-Home Shopper Monitor opvallende stijgers en dalers in de foodservicemarkt. Gemakssupermarkt AH to go heeft de toekomst en lijkt aan een opmars bezig in de voorkeur van de gast/consument. Burger King was het afgelopen jaar juist bezig aan een duikvlucht. Ook cateraar Eurest doet het niet zo goed bij de gasten. Met een NPS van -5% is hun waardering nog lager dan die van werknemers die het helemaal zonder catering bij de baas moeten stellen (-4%). NPS, de Net Promoter Score, is het saldo van aanbevelingen (waardering van 9 of 10) min de ‘detractors’: 6 en lager. De NPS van AH to go steeg van 4% in het tweede kwartaal van vorig jaar naar 29% in Q2 van 2019: 24%punt hoger. De keten met 84 vestigingen op locaties met veel passanten, waaronder 39 NS-stations, schrijft die verbetering zelf toe aan innovatie. Blijkbaar speelt de formule steeds beter in op de wensen van de gehaaste jonge consument. 47% van de klanten is jonger dan 30 jaar. Anders stijgers zijn Bakker Bart (+5%punten) en Ikea (+4%punten). Burger King liet de grootste teruggang zien: de waardering daalde in deze periode met 29%punt tot -13%. Gasten werd ook gevraagd naar hun oordeel over sfeer – nummer 1 tapasketen La Cubanita, service – top Subway en Starbucks, prijs – die van Ikea is de beste en tenslotte het oordeel over kwaliteit – opnieuw Starbucks en Subway aan de leiding. De Out-Of-Home Shopper Monitor meet de consumentenaankopen voor foodproducten die buitenhuis worden geconsumeerd. Daarnaast wordt de waardering van gasten voor aanbieders in de foodservicemarkt gemeten. Meer cijfers en ontwikkelingen zijn te vinden in de @FoodClicks-uitgave die afgelopen zaterdag is verschenen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht



1788 Beef introduceert nieuwe Wagyu-lijn

Introductie - 1788 Beef, een merk van de Jan Zandbergen Groep, lanceert het nieuwe assortiment van Australisch graangevoerd Wagyu-rundvlees. Deze nieuwe productlijn kenmerkt zich door uitzonderlijke marmering, malsheid en smaak.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid