‘Passie voor het horecavak vinden gasten belangrijk’


Onderzoek - In Nederland vindt maar liefst 75% het belangrijk te worden bediend door iemand met passie voor het vak. Toch is slechts 41% van mening dat Nederlands bar- en bedieningspersoneel daadwerkelijk passie laat zien tijdens het werk. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door bureau Kantar Millward Brown in opdracht van het likeurmerk ‘Licor 43’ in mei dit jaar onder 1.350 respondenten in negen landen: Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden. De cijfers van klanten staan in schril contrast met datgene wat het horecapersoneel zelf zegt over de mate van gepassioneerdheid. Maar liefst 96% van het horecapersoneel zegt gepassioneerd te zijn over zijn of haar werk. Conclusie is dan ook, horecapersoneel heeft misschien wel passie, maar laat dit nog onvoldoende zien. Een door Licor 43 geïntroduceerde internationale bartender competitie moet hierin verandering gaan brengen, In de wedstrijd The World’s Most Passionate Bartender worden bartenders van overal ter wereld getoetst op hun passie voor het vak. In Nederland is de wedstrijd al grotendeel gestrden. De winnaar van de Nederlandse competitie wordt eind september bekendgemaakt. De finale vindt plaats in week 43 in Barcelona, waar de Nederlandse finalist het opneemt tegen deelnemers uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Spanje en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks Onderzoek - In Nederland vindt maar liefst 75% het belangrijk te worden bediend door iemand met passie voor het vak. Toch is slechts 41% van mening dat Nederlands bar- en bedieningspersoneel daadwerkelijk passie laat zien tijdens het werk. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door bureau Kantar Millward Brown in opdracht van het likeurmerk ‘Licor 43’ in mei dit jaar onder 1.350 respondenten in negen landen: Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden. De cijfers van klanten staan in schril contrast met datgene wat het horecapersoneel zelf zegt over de mate van gepassioneerdheid. Maar liefst 96% van het horecapersoneel zegt gepassioneerd te zijn over zijn of haar werk. Conclusie is dan ook, horecapersoneel heeft misschien wel passie, maar laat dit nog onvoldoende zien. Een door Licor 43 geïntroduceerde internationale bartender competitie moet hierin verandering gaan brengen, In de wedstrijd The World’s Most Passionate Bartender worden bartenders van overal ter wereld getoetst op hun passie voor het vak. In Nederland is de wedstrijd al grotendeel gestrden. De winnaar van de Nederlandse competitie wordt eind september bekendgemaakt. De finale vindt plaats in week 43 in Barcelona, waar de Nederlandse finalist het opneemt tegen deelnemers uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Spanje en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid