Picnic breidt bezorggebied in Amsterdam verder uit


Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic gaat het bezorggebied in Amsterdam verder uitbreiden. Eind vorig jaar maakten 35.486 huishoudens in hoofdstad al gebruik van de diensten van de websuper. Dat is 8 procent van de huishoudens. De uitbreiding van de bezorgdiensten heeft nu betrekking op de inwoners van Noord en Zuid Amsterdam. Daarmee kan de bezorgsuper weer fors verder groeien in de hoofdstad. Amsterdam staat inmiddels op de zesde plek als het gaat om het aantal huishoudens dat in een stad van Picnic gebruikmaakt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Zuidoost en de Rivierenbuurt wordt 55 procent meer besteld dan gemiddeld in Amsterdam, onder meer doordat veel biologische producten werden toegevoegd, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Het best verkochte product in Amsterdam was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. IJbier, sojamelk, halloumi en Griekse yoghurt werden in Amsterdam minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic gaat het bezorggebied in Amsterdam verder uitbreiden. Eind vorig jaar maakten 35.486 huishoudens in hoofdstad al gebruik van de diensten van de websuper. Dat is 8 procent van de huishoudens. De uitbreiding van de bezorgdiensten heeft nu betrekking op de inwoners van Noord en Zuid Amsterdam. Daarmee kan de bezorgsuper weer fors verder groeien in de hoofdstad. Amsterdam staat inmiddels op de zesde plek als het gaat om het aantal huishoudens dat in een stad van Picnic gebruikmaakt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Zuidoost en de Rivierenbuurt wordt 55 procent meer besteld dan gemiddeld in Amsterdam, onder meer doordat veel biologische producten werden toegevoegd, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Het best verkochte product in Amsterdam was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. IJbier, sojamelk, halloumi en Griekse yoghurt werden in Amsterdam minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht



Amsterdamse terrasprijzen opnieuw in middenmoot Europa

Onderzoek – Amsterdam is in Europa een middenmoter wanneer het gaat om horecaprijzen op het terras. Voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 rosé) ben je in onze hoofdstad €45,80 kwijt. Dit is fors minder dan Oslo, dat dit jaar wederom de duurste terrasstad in Europa is met een gemiddelde terrasprijs van €69.91. Budapest blijft het voordeligst, in vergelijking met Oslo...

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid