Picnic breidt bezorggebied in Amsterdam verder uit
Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic gaat het bezorggebied in Amsterdam verder uitbreiden. Eind vorig jaar maakten 35.486 huishoudens in hoofdstad al gebruik van de diensten van de websuper. Dat is 8 procent van de huishoudens. De uitbreiding van de bezorgdiensten heeft nu betrekking op de inwoners van Noord en Zuid Amsterdam. Daarmee kan de bezorgsuper weer fors verder groeien in de hoofdstad. Amsterdam staat inmiddels op de zesde plek als het gaat om het aantal huishoudens dat in een stad van Picnic gebruikmaakt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Zuidoost en de Rivierenbuurt wordt 55 procent meer besteld dan gemiddeld in Amsterdam, onder meer doordat veel biologische producten werden toegevoegd, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Het best verkochte product in Amsterdam was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. IJbier, sojamelk, halloumi en Griekse yoghurt werden in Amsterdam minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic gaat het bezorggebied in Amsterdam verder uitbreiden. Eind vorig jaar maakten 35.486 huishoudens in hoofdstad al gebruik van de diensten van de websuper. Dat is 8 procent van de huishoudens. De uitbreiding van de bezorgdiensten heeft nu betrekking op de inwoners van Noord en Zuid Amsterdam. Daarmee kan de bezorgsuper weer fors verder groeien in de hoofdstad. Amsterdam staat inmiddels op de zesde plek als het gaat om het aantal huishoudens dat in een stad van Picnic gebruikmaakt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Zuidoost en de Rivierenbuurt wordt 55 procent meer besteld dan gemiddeld in Amsterdam, onder meer doordat veel biologische producten werden toegevoegd, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Het best verkochte product in Amsterdam was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. IJbier, sojamelk, halloumi en Griekse yoghurt werden in Amsterdam minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtKantine Volkswagen zet curryworst weer terug op het menu
Buitenland - De curryworst komt weer terug in de kantine van de autofabrikant Volkswagen in Duitsland, meldt RTLNieuws. Daarmee wordt het besluit om de worst te vervangen door een plantaardige variant teruggedraaid.
Lees berichtAmsterdamse terrasprijzen opnieuw in middenmoot Europa
Onderzoek – Amsterdam is in Europa een middenmoter wanneer het gaat om horecaprijzen op het terras. Voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 rosé) ben je in onze hoofdstad €45,80 kwijt. Dit is fors minder dan Oslo, dat dit jaar wederom de duurste terrasstad in Europa is met een gemiddelde terrasprijs van €69.91. Budapest blijft het voordeligst, in vergelijking met Oslo...
Lees berichtVerlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen
Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.
Lees bericht