Picnic combineert nieuwe app met 1000 nieuwe producten


Bezorging - Online supermarkt Picnic komt deze week met een nieuwe app, die het kopen van de boodschappen nog sneller maakt. Tegelijkertijd worden er duizend nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, zodat het aantal artikelen uitkomt op 7000. De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt flink uitgebreid, zo laat de websuper weten. Samen met de klant De nieuwe producten zijn aangedragen door de klanten zelf en in de nieuwe app te vinden in de categorie 'nieuw'. Daarin is nu ook opgenomen de categorie 'Dingen die je nergens anders vindt'. Dit zijn onder meer wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe te vinden. Klanten kunnen in de app ook aangeven welke producten ze missen. Bovendien verdwijnen de producten waar geen vraag naar is. Medeoprichter Michiel Muller van Picnic: "Vanaf de start hebben we Picnic samen met onze klanten gebouwd. Producten waar geen vraag naar is, nemen dus ook geen ruimte in op het scherm." 'Als in een virtuele winkel' De navigatie in de app is volledig vernieuwd. Muller: "We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken." De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten.” Bron: @FoodClicks Bezorging - Online supermarkt Picnic komt deze week met een nieuwe app, die het kopen van de boodschappen nog sneller maakt. Tegelijkertijd worden er duizend nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, zodat het aantal artikelen uitkomt op 7000. De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt flink uitgebreid, zo laat de websuper weten. Samen met de klant De nieuwe producten zijn aangedragen door de klanten zelf en in de nieuwe app te vinden in de categorie 'nieuw'. Daarin is nu ook opgenomen de categorie 'Dingen die je nergens anders vindt'. Dit zijn onder meer wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe te vinden. Klanten kunnen in de app ook aangeven welke producten ze missen. Bovendien verdwijnen de producten waar geen vraag naar is. Medeoprichter Michiel Muller van Picnic: "Vanaf de start hebben we Picnic samen met onze klanten gebouwd. Producten waar geen vraag naar is, nemen dus ook geen ruimte in op het scherm." 'Als in een virtuele winkel' De navigatie in de app is volledig vernieuwd. Muller: "We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken." De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht


Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht

Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid