Picnic opent nieuw distributiecentrum in Utrecht


Bezorgdienst  – Het nieuwe distributiecentrum dat online supermarkt Picnic in Utrecht heeft geopend verdrievoudigt de capaciteit van de bezorgdienst. De extra ruimte stelt het jonge bedrijf in staat de ambitieuze groeiplannen in goede banen te leiden. Het nieuwe distributiecentrum heeft een oppervlakte van ruim 7000 m² en is een aanvulling op het huidige distributiecentrum in Nijkerk. In het nieuwe distributiecentrum worden zowel gekoelde als houdbare producten voor de klanten verzameld. Picnic heeft de extra ruimte hard nodig, want de online supermarkt gaat dit jaar in minstens tien tot vijftien steden van start. Recent werd bekend gemaakt dat de compacte elektrische bezorgwagentjes over enkele weken de boodschappen gaan bezorgen in Ede, Veenendaal, Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Picnic onderscheidt zich van andere supermarkten doordat het geen winkels heeft en geen bezorgkosten in rekening brengt. “Dit nieuwe distributiecentrum stelt ons in staat om nóg sneller te groeien en meer klanten te bedienen”, aldus Frederik Nieuwenhuys en mede-oprichter van Picnic. Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Bron: Picnic/@FoodClicks Bezorgdienst  – Het nieuwe distributiecentrum dat online supermarkt Picnic in Utrecht heeft geopend verdrievoudigt de capaciteit van de bezorgdienst. De extra ruimte stelt het jonge bedrijf in staat de ambitieuze groeiplannen in goede banen te leiden. Het nieuwe distributiecentrum heeft een oppervlakte van ruim 7000 m² en is een aanvulling op het huidige distributiecentrum in Nijkerk. In het nieuwe distributiecentrum worden zowel gekoelde als houdbare producten voor de klanten verzameld. Picnic heeft de extra ruimte hard nodig, want de online supermarkt gaat dit jaar in minstens tien tot vijftien steden van start. Recent werd bekend gemaakt dat de compacte elektrische bezorgwagentjes over enkele weken de boodschappen gaan bezorgen in Ede, Veenendaal, Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Picnic onderscheidt zich van andere supermarkten doordat het geen winkels heeft en geen bezorgkosten in rekening brengt. “Dit nieuwe distributiecentrum stelt ons in staat om nóg sneller te groeien en meer klanten te bedienen”, aldus Frederik Nieuwenhuys en mede-oprichter van Picnic. Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid