Picnic wil met INretail eigen cao bouwen


Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat samen met zijn medewerkers en brancheorganisatie INretail in de fulfilment centers een eigen cao bouwen. Picnic wil een cao, die beter aansluit bij de wensen van werknemers van deze tijd. De bezorgdienst ligt al geruime tijd overhoop met de vakbonden over een juiste invulling van de werkafspraken. Picnic wil daarom samen met INretail bouwen aan een eigen e-commerce-cao. Het bedrijf zegt daarover is hierover reeds maanden in open dialoogsessies met haar werknemers in gesprek. De retail-cao van brancheorganisatie INretail zal als basis dienen. Picnic is de nieuwe online supermarkt die geen winkels heeft, maar rechtstreeks aan klanten thuis levert. De fulfilment centers (FC’s) van Picnic vallen niet binnen de werkingssfeer van de supermarkt-cao. Picnic is daarnaast van mening dat de supermarkt-cao hopeloos achterhaald is en leidt tot scheve situaties als die zou worden toegepast. Zo betaalt Picnic onder andere toeslagen op andere momenten, geeft medewerkers de gelegenheid zelf te plannen, biedt gratis lunch en diner aan en voorziet in een reiskostenvergoeding. Vaste Kamercommissie Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic: “Voor de e-commercesector bestaat op dit moment geen cao. Na gesprekken met sociale partners hebben we het initiatief genomen om daaraan iets te doen. Op suggestie van de vaste Kamercommissie van SZW zijn we in gesprek geraakt met INretail die een retail-cao heeft. Deze is al behoorlijk modern en vormt de basis voor de e-commerce-cao.” Bron: Picnic/@FoodClicks Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic gaat samen met zijn medewerkers en brancheorganisatie INretail in de fulfilment centers een eigen cao bouwen. Picnic wil een cao, die beter aansluit bij de wensen van werknemers van deze tijd. De bezorgdienst ligt al geruime tijd overhoop met de vakbonden over een juiste invulling van de werkafspraken. Picnic wil daarom samen met INretail bouwen aan een eigen e-commerce-cao. Het bedrijf zegt daarover is hierover reeds maanden in open dialoogsessies met haar werknemers in gesprek. De retail-cao van brancheorganisatie INretail zal als basis dienen. Picnic is de nieuwe online supermarkt die geen winkels heeft, maar rechtstreeks aan klanten thuis levert. De fulfilment centers (FC’s) van Picnic vallen niet binnen de werkingssfeer van de supermarkt-cao. Picnic is daarnaast van mening dat de supermarkt-cao hopeloos achterhaald is en leidt tot scheve situaties als die zou worden toegepast. Zo betaalt Picnic onder andere toeslagen op andere momenten, geeft medewerkers de gelegenheid zelf te plannen, biedt gratis lunch en diner aan en voorziet in een reiskostenvergoeding. Vaste Kamercommissie Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic: “Voor de e-commercesector bestaat op dit moment geen cao. Na gesprekken met sociale partners hebben we het initiatief genomen om daaraan iets te doen. Op suggestie van de vaste Kamercommissie van SZW zijn we in gesprek geraakt met INretail die een retail-cao heeft. Deze is al behoorlijk modern en vormt de basis voor de e-commerce-cao.” Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Horeca akkoord met cao-onderhandelingsresultaat

Horeca - KHN is samen met FNV Horeca en CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterbannen akkoord zijn met het eerder bekendgemaakte onderhandelingsresultaat. Daarmee is de nieuwe Horeca-cao een feit. De nieuwe Horeca-cao gaat per 1 januari 2024 in en loopt tot en met 31 december 2024.

Lees bericht



Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid