Picnic wint Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie

Picnic levert in een steeds groter deel in Duitsland

Onderscheiding - Online supermarkt Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 gewonnen. De onderscheiding voor grensoverschrijdend bedrijfssucces werd dinsdagavond in Den Haag uitgereikt door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) in het bijzijn van minister Wiebes van Economische Zaken en de Duitse ambassadeur Dirk Brengelmann.

Na een succesvolle pilot van enkele maanden in de regio Düsseldorf, maakte Picnic in maart bekend te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland breidt het bedrijf daarna stad voor stad verder uit. Vanwege het grote succes werd al na enkele maanden na de start in Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel besloten Mönchengladbach aan het bezorggebied toe te voegen. Voor het eind van het jaar volgt nóg een stad.

Drie finalisten

Begin oktober maakte de jury de drie finalisten bekend van de elfde editie van de prijs, waarna via een online stemming de winnaar werd gekozen. Picnic won van de andere finalisten, designbureau MMID en energiedienstverlener Venios. In het verleden wonnen onder meer SendCloud, Max Bögl en Greenwheels de prestigieuze prijs.

Veranderen

Volgens de jury wil Picnic de wereld van het winkelen veranderen en het marktaandeel van online aankopen aanzienlijk vergroten. "Dankzij de app zijn de lijnen met de consument kort en biedt Picnic een modern en duurzaam alternatief voor traditionele supermarkten."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek