Pilot Picnic met ’onverpakte’ Solero-ijsjes

De verpakking van de 'Solero-ijsjes zonder plastic' in gescheiden compartimenten

Verpakking – Online supermarkt Picnic start Solero starten een pilot met de multipack ijsjes zonder wrapper in Nederland. Het ‘Solero zonder jasje’ concept, dat onlangs ook in de UK van start ging, betekent dat de ijsjes in het multipack niet meer per stuk in plastic verpakt zijn, maar in de kartonnen verpakking zitten. Deze verpakkingsvorm zorgt voor een aanzienlijke reductie in het gebruik van plastic.

Door de nieuwe verpakking wordt er 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de vorige verpakking. De nieuwe doos heeft ingebouwde compartimenten om de ijsjes van elkaar te scheiden. De kartonnen doos kan volledig worden gerecycled.

Test

De pilot is omgezet om te kijken of de nieuwe verpakkingsvorm wordt gewaardeerd door de consumenten. Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. De test gaan van start vanaf 19 in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Minder plastic

Deze verpakkingsinnovatie is onderdeel van Unilevers strategie om het gebruik van plastic te verminderen. Als onderdeel van deze strategie, heeft Magnum vorige week pints gelanceerd, waarvan de verpakking is gemaakt van gerecycled plastic (rPP). Dit is de eerste keer in de ijsindustrie dat er een verpakking van gerecycled plastic wordt gebruikt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek