Pop-up Van Streek vult La Place Maastricht in


Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid