PS in foodservice geeft inzicht in duurzaamheid


Duurzaamheidsanalyse - PS in foodservice gaat (party)cateraars, zorginstellingen, horeca en andere afnemers laten zien hoe duurzaam ze werken. De duurzaamheid wordt bepaald aan de hand van door Raad Voor Accreditatie erkende keurmerken. PS in foodservice verzamelt ingrediënten- en productdata van leveranciers in de foodketen. Inmiddels hebben ruim 900 producenten hun productinformatie via PS geregistreerd. Hierbij worden ook keurmerken van de producten vastgelegd. Sinds de start van de registratie in 2009 staan zo’n 195.000 producten in deze databank. Deze informatie wordt door middel van allerlei koppelingen doorgezet naar groothandels en afnemers en geeft op die manier ook duidelijkheid over de mate van duurzaamheid van het assortiment. Op basis van deze assortimentsgegevens is te zien dat het percentages duurzame producten in de assortimenten tussen de 0 en 13% ligt. Volgens PS in foodservice is hier nog veel winst te behalen. Zeker nu de overheid met de top van voedingsmiddelenindustrie de ambitie heeft uitgesproken dat Nederland binnen 5-10 jaar wereldwijd koploper moet worden op het gebied van gezonde en duurzame voeding (Nationale Voedseltop 26 januari 2017). Bron: @FoodClicks Duurzaamheidsanalyse - PS in foodservice gaat (party)cateraars, zorginstellingen, horeca en andere afnemers laten zien hoe duurzaam ze werken. De duurzaamheid wordt bepaald aan de hand van door Raad Voor Accreditatie erkende keurmerken. PS in foodservice verzamelt ingrediënten- en productdata van leveranciers in de foodketen. Inmiddels hebben ruim 900 producenten hun productinformatie via PS geregistreerd. Hierbij worden ook keurmerken van de producten vastgelegd. Sinds de start van de registratie in 2009 staan zo’n 195.000 producten in deze databank. Deze informatie wordt door middel van allerlei koppelingen doorgezet naar groothandels en afnemers en geeft op die manier ook duidelijkheid over de mate van duurzaamheid van het assortiment. Op basis van deze assortimentsgegevens is te zien dat het percentages duurzame producten in de assortimenten tussen de 0 en 13% ligt. Volgens PS in foodservice is hier nog veel winst te behalen. Zeker nu de overheid met de top van voedingsmiddelenindustrie de ambitie heeft uitgesproken dat Nederland binnen 5-10 jaar wereldwijd koploper moet worden op het gebied van gezonde en duurzame voeding (Nationale Voedseltop 26 januari 2017). Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

PS in foodservice lanceert app PS Menu Maker

Introductie  – PS in foodservice introduceert een app waarbij het voor de foodprofessional eenvoudig is om de allergene informatie up-to-date te houden. Met de PS Menu Maker-app kunnen chefs en ondernemers eenvoudig en gratis een online kaart maken en de allergeneninformatie ook makkelijk delen met personeel en gasten.

Lees bericht

Foodservicebranche brengt eigen footprint in kaart

Duurzaamheid - Rob Morren, retailexpert van ABN AMRO, zei het onomwonden: ‘CO2-uitstoot wordt de nieuwe currency’. Het verminderen van de footprint bij het ene bedrijf kan als ruilmiddel worden ingezet bij de ander en op die manier help je elkaar. De door PS in foodservice georganiseerde bijeenkomst over duurzaamheid en MVO trok zo’n tachtig belangstellenden uit de foodservicewereld...

Lees bericht


PS in foodservice bereikt mijlpaal van 200.000 producten

Databeheer - Sinds juni 2017 bevat de database van PS in foodservice meer dan 200.000 producten. Het tweehonderdduizendste product werd toegevoegd door Van Gelder Groente & Fruit.  Deze mijlpijl is bijzonder, omdat er in 2010 nog maar 6000 producten bij PS waren geborgd. Met name de laatste jaren is daarin een sterke verandering gekomen. Dit betekent dat ook de Nederlandse foodserviceketen de afgelopen jaren een...

Lees bericht

Marktonderzoekbureau Foodstep verhuist 23 mei

Verhuizing – Marktonderzoekbureau Foodstep verhuist op 23 mei van Bennekom naar Ede. Het bedrijf gaat zich vestigen op het voormalige kazerneterrein, een gebied dat zich moet gaan ontwikkelingen tot verzamelgebied van diverse food gerelateerde bedrijven en -start-ups. De plannen voor het terrein voorzien in een World Food Center, waar alles op het gebied van food wordt getoond,en diverse bedrijven, die al...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid