‘Refilltje’ rekent af met lege glazen op het terras
Horeca – Een bierviltje dat duidelijk maakt aan de terraslopers dat je graag een refill wilt; het reclamebureau van Juliper ontwikkelde het refilltje dat voorgoed afrekent met ‘droog staan’. Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die de komende tijd landelijk de terrassen op gaan. ‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’, laat Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company) weten. Wachten op een verse nieuwe pint is zeker bij warm weer een van de grootste irritaties in de horeca. Voor terraslopers blijkt het soms moeilijk te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Het Refilltje maakt dat op een simpele manier duidelijk. Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden. Bron: @FoodClicks
Horeca – Een bierviltje dat duidelijk maakt aan de terraslopers dat je graag een refill wilt; het reclamebureau van Juliper ontwikkelde het refilltje dat voorgoed afrekent met ‘droog staan’. Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die de komende tijd landelijk de terrassen op gaan. ‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’, laat Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company) weten. Wachten op een verse nieuwe pint is zeker bij warm weer een van de grootste irritaties in de horeca. Voor terraslopers blijkt het soms moeilijk te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Het Refilltje maakt dat op een simpele manier duidelijk. Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht