‘Refilltje’ rekent af met lege glazen op het terras

HorecaEen bierviltje dat duidelijk maakt aan de terraslopers dat je graag een refill wilt; het reclamebureau van Juliper ontwikkelde het refilltje dat voorgoed afrekent met ‘droog staan’. Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant.

In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die de komende tijd landelijk de terrassen op gaan. ‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’, laat Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company) weten.

Wachten op een verse nieuwe pint is zeker bij warm weer een van de grootste irritaties in de horeca. Voor terraslopers blijkt het soms moeilijk te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Het Refilltje maakt dat op een simpele manier duidelijk.

Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek