Restaurantketen Pizza Hut gaat het opnieuw in Nederland proberen
Convenience - Yum Brands, het moederbedrijf van de Amerikaanse restaurantketen Pizza Hut, gaat opnieuw vestigingen openen in Nederland. Meer dan vijftien jaar geleden had het bedrijf ook al een keten in Nederland. Dit meldt Nu.nl. Yum Brands opent samen met de ondernemers Soeniel Sewnarain en Rakesh Sewnarain in de komende jaren meerdere vestigingen van de formule in Nederland. De eerste vestigingen moeten openen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Binnen drie jaar wil Yum Brands minimaal vijftien filialen open hebben op drukbezochte plekken zoals stations en winkelcentra. De ondernemers streven naar een landelijke dekking van Pizza Hut in Nederland. Naamsbekendheid “Pizza Hut heeft in Nederland nog steeds een naamsbekendheid van 90 procent”, aldus Soeniel en Rakesh Sewnarain. “Een groot deel van de bevolking is dan ook nog in de veronderstelling dat Pizza Hut vele filialen in Nederland exploiteert.” De herintroductie wordt deels met crowdfunding gefinancierd. Naast Pizza Hut is Yum Brands ook eigenaar van de formules Kentucky Fried Chicken en Taco Bell dat wereldwijd in totaal meer dan 40.000 vestigingen telt. Op dit moment telt Pizza hut een Nederlandse vestigingen, te vinden op het Schouwburgplein in Rotterdam. Bron: Nu.nl/@FoodClicks
Convenience - Yum Brands, het moederbedrijf van de Amerikaanse restaurantketen Pizza Hut, gaat opnieuw vestigingen openen in Nederland. Meer dan vijftien jaar geleden had het bedrijf ook al een keten in Nederland. Dit meldt Nu.nl. Yum Brands opent samen met de ondernemers Soeniel Sewnarain en Rakesh Sewnarain in de komende jaren meerdere vestigingen van de formule in Nederland. De eerste vestigingen moeten openen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Binnen drie jaar wil Yum Brands minimaal vijftien filialen open hebben op drukbezochte plekken zoals stations en winkelcentra. De ondernemers streven naar een landelijke dekking van Pizza Hut in Nederland. Naamsbekendheid “Pizza Hut heeft in Nederland nog steeds een naamsbekendheid van 90 procent”, aldus Soeniel en Rakesh Sewnarain. “Een groot deel van de bevolking is dan ook nog in de veronderstelling dat Pizza Hut vele filialen in Nederland exploiteert.” De herintroductie wordt deels met crowdfunding gefinancierd. Naast Pizza Hut is Yum Brands ook eigenaar van de formules Kentucky Fried Chicken en Taco Bell dat wereldwijd in totaal meer dan 40.000 vestigingen telt. Op dit moment telt Pizza hut een Nederlandse vestigingen, te vinden op het Schouwburgplein in Rotterdam. Bron: Nu.nl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Yum! Brands neemt 218 restaurants over van EG Group
Buitenland – Yum! Brands' KFC heeft aangegeven dat het 218 restaurants zal overnemen van zijn grootste franchisenemer EG Group in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Yum Brands neemt de locaties over om de groeistrategie in Groot-Brittannië en Ierland te versnellen.
Lees berichtKFC opent de deuren in het Brabantse Cuijk
Formulenieuws - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule verder uit met de opening van een filiaal in Cuijk. Langs de A73 kunnen kip- en vegaliefhebbers sinds kort genieten van hun KFC-gerechten in een compleet nieuw restaurant.
Lees berichtFreshly Chopped opent in Amsterdam derde locatie
Formulenieuws –Freshly Chopped opent maandag 20 maart de derde locatie. De vestiging komt in Amsterdam Zuid-Oost aan het Bijlmerplein aan de rand van de Amsterdamse Poort. Freshly Chopped is een fastfoodconcept dat zich richt op gezonde, vers gemaakte producten.
Lees berichtSushi-concept Howie Roll wil alternatief zijn voor fastfoodgigant
Fastfoodconcept – Na een tijdje proefdraaien sinds oktober dit jaar is vegan fastfoodconcept Howie Roll nu officieel geopend. Het sushi-restaurant in het Utrechtse Vredenburg laat volgens de initiatiefnemers Claessen en Selwyn Maan de ambitie zien van het concept; Howie Roll wil bewijzen dat vegan fastfood het kan opnemen tegen de fastfoodgiganten.
Lees bericht‘Ondanks herstel wacht horeca onzekere winter’
Analyse - Het herstel van de leisure- en horecamarkt sinds corona is groot. Vergeleken met dezelfde periode in 2019 wordt zelfs beter gepresteerd, volgens een analyse van de Rabobank. Maar ondanks dit goede herstel moet de sector zich klaar maken voor een onzekere winter. Veel ondernemers zullen te maken krijgen met koopkrachtproblemen bij de consument, stijgende inkoopprijzen en hogere kosten.
Lees berichtCBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022
Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...
Lees bericht