Rotterdams Williams Canteen is een all day concept


Horeca - In het Witte de With kwartier in Rotterdam is sinds kort Williams Canteen geopend. Een all day concept dat zich richt op ontbijt, lunch en borrel. De zaak verandert dus mee met de behoeftes van de gast gedurende de dag. Het horecaconcept is bedacht door Kim Riekwel, Jamil Sancha en zijn vrouw Stefanie, tevens van Supermercado. De naam verwijst naar de William Boothlaan waar Williams Canteen zich bevindt én naar William Booth, oprichter van het Leger des Heils, zo laten de initiatiefnemers weten. De ‘kantine’ moet namelijk een nieuw toevluchtsoord worden voor de buurtbewoners, expats en toeristen. Interieur Veel aandacht is besteed aan het interieur. De locatie doet denken aan de jaren dertig met messing details, onafgewerkte muren, lambrisering van walnotenhout, een bar met roze marmeren blad en een platenspeler waar je zelf vinyl kunt draaien. Mede-eigenaar Kim Riekwel: “We wilden echt iets unieks neerzetten en het moest tegelijkertijd laagdrempelig en stijlvol zijn.” Eigen coctails De menukaart bestaat voornamelijk uit klassieke Frans-Nederlandse gerechten met een internationale twist. Williams Canteen heeft ook een zeer uitgebreide ontbijt- en lunchkaart met eggs anyway you like, overnight oats of een sandwich pastrami. In samenwerking met de Rotterdamse koffiebrander Man Met Bril werd een speciale koffie voor Williams Canteen ontwikkeld en op de kaart ook verschillende biertjes van de Kaapse Brouwers. Opvallend zijn ook de zelfgemaakte etenswaren die worden ingeblikt en een aantal cocktails die in blik verkrijgbaar zijn zodat je als klant je eigen ‘canned signature cocktail’ kunt maken. Bron: @FoodClicks Horeca - In het Witte de With kwartier in Rotterdam is sinds kort Williams Canteen geopend. Een all day concept dat zich richt op ontbijt, lunch en borrel. De zaak verandert dus mee met de behoeftes van de gast gedurende de dag. Het horecaconcept is bedacht door Kim Riekwel, Jamil Sancha en zijn vrouw Stefanie, tevens van Supermercado. De naam verwijst naar de William Boothlaan waar Williams Canteen zich bevindt én naar William Booth, oprichter van het Leger des Heils, zo laten de initiatiefnemers weten. De ‘kantine’ moet namelijk een nieuw toevluchtsoord worden voor de buurtbewoners, expats en toeristen. Interieur Veel aandacht is besteed aan het interieur. De locatie doet denken aan de jaren dertig met messing details, onafgewerkte muren, lambrisering van walnotenhout, een bar met roze marmeren blad en een platenspeler waar je zelf vinyl kunt draaien. Mede-eigenaar Kim Riekwel: “We wilden echt iets unieks neerzetten en het moest tegelijkertijd laagdrempelig en stijlvol zijn.” Eigen coctails De menukaart bestaat voornamelijk uit klassieke Frans-Nederlandse gerechten met een internationale twist. Williams Canteen heeft ook een zeer uitgebreide ontbijt- en lunchkaart met eggs anyway you like, overnight oats of een sandwich pastrami. In samenwerking met de Rotterdamse koffiebrander Man Met Bril werd een speciale koffie voor Williams Canteen ontwikkeld en op de kaart ook verschillende biertjes van de Kaapse Brouwers. Opvallend zijn ook de zelfgemaakte etenswaren die worden ingeblikt en een aantal cocktails die in blik verkrijgbaar zijn zodat je als klant je eigen ‘canned signature cocktail’ kunt maken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid