Rotterdamse horeca brengt verfrissing van eigen stad


Horeca – De Rotterdamse horeca heeft vanaf vandaag een eigen mondverfrisser in kleinverpakking. De snoepjes zijn afgeleid van de Rotterdammers, naar analogie van de Haagse hopjes en worden vervaardigd in Rotterdam deels door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het snoepje heeft de vorm van een bouwsteen, vanwege de wederopbouw en kenmerkende architectuur van de stad. Het smaakt naar kaneel en mint, wat zorgt voor een frisse adem na de maaltijd. Een snoepje met een stoer uiterlijk, prikkelende smaak en sociaal karakter, net zoals de stad zelf, zo schrijven de makers. De uitbreiding van de Rotterdammertjes familie is ontstaan naar aanleiding van de vraag van een groot aantal Rotterdamse horeca ondernemers. Dit biedt hen de mogelijkheid gasten te verrassen met een lokale attentie, als alternatief voor het pepermuntje, zo laat het bedrijf weten. Eerder deze maand verscheen er ook een miniatuurdoosje, speciaal voor hotels. Inmiddels zijn er bijna 30 Rotterdamse verkooppunten voor de bijzondere snoepjes, waaronder de Euromast, Hotel New York, de Markthal en SS Rotterdam. Olaf Ouwerkerk, bedenker van de Rotterdammertjes: “In de eerste 10 weken zijn er maar liefst 25.000 doosjes verkocht. Het is mooi om te zien hoe positief er op dit initiatief wordt gereageerd.” Op de verpakking staan nu drie iconische Rotterdamse gebouwen, de Euromast, Erasmusbrug en Rotterdam Centraal Station. Aan de nieuwe verpakkingen worden nog meer Rotterdamse gebouwen toegevoegd, zoals de Hef, het Witte Huis, de Kuip en een aantal havenkranen. Bron: www.rotterdammertjes.com Horeca – De Rotterdamse horeca heeft vanaf vandaag een eigen mondverfrisser in kleinverpakking. De snoepjes zijn afgeleid van de Rotterdammers, naar analogie van de Haagse hopjes en worden vervaardigd in Rotterdam deels door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het snoepje heeft de vorm van een bouwsteen, vanwege de wederopbouw en kenmerkende architectuur van de stad. Het smaakt naar kaneel en mint, wat zorgt voor een frisse adem na de maaltijd. Een snoepje met een stoer uiterlijk, prikkelende smaak en sociaal karakter, net zoals de stad zelf, zo schrijven de makers. De uitbreiding van de Rotterdammertjes familie is ontstaan naar aanleiding van de vraag van een groot aantal Rotterdamse horeca ondernemers. Dit biedt hen de mogelijkheid gasten te verrassen met een lokale attentie, als alternatief voor het pepermuntje, zo laat het bedrijf weten. Eerder deze maand verscheen er ook een miniatuurdoosje, speciaal voor hotels. Inmiddels zijn er bijna 30 Rotterdamse verkooppunten voor de bijzondere snoepjes, waaronder de Euromast, Hotel New York, de Markthal en SS Rotterdam. Olaf Ouwerkerk, bedenker van de Rotterdammertjes: “In de eerste 10 weken zijn er maar liefst 25.000 doosjes verkocht. Het is mooi om te zien hoe positief er op dit initiatief wordt gereageerd.” Op de verpakking staan nu drie iconische Rotterdamse gebouwen, de Euromast, Erasmusbrug en Rotterdam Centraal Station. Aan de nieuwe verpakkingen worden nog meer Rotterdamse gebouwen toegevoegd, zoals de Hef, het Witte Huis, de Kuip en een aantal havenkranen. Bron: www.rotterdammertjes.com

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid