Rust rondom Nieuwe Dikke Dries en Heineken


Conflict – Afgelopen tijd was het een van de meest besproken onderwerpen op twitter, de strijd tussen het Utrechtse café Nieuwe Dikke Dries en bierbrouwer Heineken. Kern was een betalingsgeschil, maar het dreigde voor Heineken een nachtmerrie te worden in imagoschade. Heineken dreigde uitbater Jos de Winter van café Nieuwe Dikke Dries eruit te zetten vanwege betalingsachterstanden.  Volgens eigenaar Jos de Winter had de bierbrouwer het echter op hem gemunt omdat hij protesteerde tegen de hoge bierprijzen die de café-eigenaren moeten betalen in vergelijk met de supermarkten. Een discussie die ook volop loopt binnen de out-of-homemarkt. De steunactie die werd opgetuigd voor De Winter kreeg op een gegeven moment zo’n enorme omvang dat Heineken oprecht moest vrezen voor zware imagoschade. Een uitspraak van de rechtbank moest uitkomst bieden over de rechtvaardigheid van ontruiming van het café en was tevens een goed moment om de balans op te maken. Nu de uitspraak is geweest kunnen beide partijen hun gelijk claimen, wat ook gebeurt. De zaak laat wel zien welke invloed de sociale media kunnen hebben op conflict en imago. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid