Scheveningse Pier is weer winstgevend'


Leisure – De Pier in Scheveningen is weer winstgevend. Niet alleen nemen de bezoekersaantallen fors toe, ook het aantal business events neemt structureel toe. In 2017 viel de omzet ruim 40 procent hoger uit dan het jaar daarvoor. De jaarcijfers werden gedeeld door Herman Smit, general manager bij De Pier. Sinds de heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd al het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. De businessevents dragen fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. Herman Smit: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt." Balans De overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de 'eilanden' staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt. Hier bevinden zich de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Het uitzicht op de golven inspireert en mensen zijn - letterlijk - even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt. De Pier De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). De attractie  is al ruim honderd jaar een plek van entertainment en (ont)spanning, met de Foodboulevard vol horeca en shops en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland. Bron: De Pier Leisure – De Pier in Scheveningen is weer winstgevend. Niet alleen nemen de bezoekersaantallen fors toe, ook het aantal business events neemt structureel toe. In 2017 viel de omzet ruim 40 procent hoger uit dan het jaar daarvoor. De jaarcijfers werden gedeeld door Herman Smit, general manager bij De Pier. Sinds de heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd al het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. De businessevents dragen fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. Herman Smit: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt." Balans De overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de 'eilanden' staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt. Hier bevinden zich de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Het uitzicht op de golven inspireert en mensen zijn - letterlijk - even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt. De Pier De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). De attractie  is al ruim honderd jaar een plek van entertainment en (ont)spanning, met de Foodboulevard vol horeca en shops en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland. Bron: De Pier

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘World Food Experience komt nu in haalbare variant’

Attractie – Het is nog even afwachten, maar stichting WFC Experience verwacht dat de nieuwe invulling van de World Food Experience op het terrein van de Mauritskazerne in Ede groen licht krijgt van de gemeente Ede en de provincie Gelderland. In het vernieuwde plan is ruimte voor interactie, flexibele programmering en verbinding met lokale, regionale en nationale voedselinitiatieven.

Lees bericht


De Pier krijgt nieuw hamburgerconcept

Horeca – De Foodboulevard op de Scheveningse Pier wordt uitgebreid met een nieuw hamburgerconcept: restaurant Beach Burgers & Beers. In deze nieuwe horecagelegenheid kan de gast zich tegoed doen aan hamburgers, die vernoemd zijn naar alle bekende stranden over de hele wereld, in een’ laidback strandbeleving’ boven zee. Op de kaart staan diverse burgers met klinkende namen zoals een Copacabana burger met...

Lees bericht

Crazy Pianos opent tijdelijke vestiging op De Pier

Attractie – Het populaire horecaconcept Grazy Pianos krijgt begin 2019 tijdens de verbouwing van de vaste locatie op de boulevard een tijdelijke vestiging op de Scheveningse Pier. Op initiatief van De Pier opent Crazy Pianos voor twee maanden haar deuren op de begane grond van het Zuidereiland, onder het motto: ‘De Pier goes Crazy’. Herman Smit, General Manager De Pier bedacht nam...

Lees bericht

Eerste Gin-Tonic-festival van Zuid-Holland: Gin-Tastic

Festival - Tijdens Gin-Tastic op zaterdag 17 en zondag 18 februari staat de gehele Foodboulevard op de Scheveningse Pier in het teken van Gin-Tonic (G&T). De vijftien beste G&T-experts van verschillende - voornamelijk Nederlandse - Gin-merken zijn van de partij. De deelnemende merken organiseren gedurende de twee dagen workshops en tastings waar bezoekers de G&T’s kunnen proeven, de...

Lees bericht


Bouw van vijf Pier Suites in volle gang

Leisure - In navolging van de opening van het grootste terras van Nederland, de Foodboulevard, de Pier Offices én het eerste Reuzenrad boven zee, wordt momenteel op de Pier hard gewerkt aan de oplevering van het volgende project: vijf suites waar naar verwachting half november de eerste overnachting al mogelijk is. Op het Toreneiland van de Scheveningse Pier zijn de...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid