Schouten start vegetarische export naar Australië
Industrie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat na Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten, nu ook vegetarische producten leveren in Australië. Een Australische bedrijf start met het afnemen van enkele producten op basis van plantaardige eiwitten. De producten zullen binnenkort in diverse Australische supermarkten verkrijgbaar zijn. Commercieel directeur, Arjaan van der Giessen: “De markt van producten op basis van plantaardige eiwitten groeit wereldwijd fors. Met de toevoeging van Australië gaan wij leveren in meer dan 50 landen, een mijlpaal.” Andere nieuwe afzetmarkten voor Schouten zijn Japan, Rusland, Aruba en Kenia. Schouten startte in 1990, naar eigen zeggen, als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. De producten worden onder het eigen merk GoodBite of onder huismerk verkocht. Bron: @FoodClicks Industrie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat na Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten, nu ook vegetarische producten leveren in Australië. Een Australische bedrijf start met het afnemen van enkele producten op basis van plantaardige eiwitten. De producten zullen binnenkort in diverse Australische supermarkten verkrijgbaar zijn. Commercieel directeur, Arjaan van der Giessen: “De markt van producten op basis van plantaardige eiwitten groeit wereldwijd fors. Met de toevoeging van Australië gaan wij leveren in meer dan 50 landen, een mijlpaal.” Andere nieuwe afzetmarkten voor Schouten zijn Japan, Rusland, Aruba en Kenia. Schouten startte in 1990, naar eigen zeggen, als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. De producten worden onder het eigen merk GoodBite of onder huismerk verkocht. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtBedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren
Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).
Lees berichtSchouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”. Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.
Lees berichtSchouten Europe introduceert plantaardig ei-eiwit
Introductie - Schouten Europe, producent van plantaardige vlees- en visalternatieven, kondigde dinsdag de lancering aan van haar nieuwste innovatie - een plantaardig ei-eiwit.
Lees berichtZwanenberg komt met nieuwe Kips Vega-campagne
Campagne – Kips heeft een nieuwe campagne ontwikkeld die erop is gericht consumenten ervan te overtuigen dat Kips Vega een feestje is op je boterham. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Alfred.
Lees berichtSchouten Europe en Grassa willen vleesvervangers van graseiwit
Samenwerking - Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dát is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van graseiwit in vleesvervangers, onderzoeken en testen.
Lees bericht