The Seafood Bar en Jumbo Foodmarkt winnaars eerste FSIN Excellence Award


Verkiezing – De eerste FSIN Excellence Awards zijn uitgereikt aan twee foodformules, te weten The Seafood Bar en Jumbo Foodmarkt. Beide formules zijn volgens de vakjury – elk op hun eigen terrein – baanbrekend en duwen de hele sector in een nieuwe relevante richting. De formules ontvingen de Awards woensdag 26 juni tijdens het  FSIN Food-500 congres in het Spant! In Bussum. The Seafood Bar, met vier vestigingen in Amsterdam en Utrecht,  ontving de prijs vanwege het  unieke concept en de eigentijdse inrichting. De formule heeft het product vis in al zijn verscheidenheid populair gemaakt, aldus het juryrapport. De Jumbo Foodmarkt met zeven vestigingen door het hele land, werd door de juryleden gezien als Nederlandse game-changer voor het aloude fenomeen supermarkt. Het is het eerste concept dat bewezen heeft dat je een verssupermarkt volledig en geïntegreerd kunt combineren met horeca. De jury vindt het met name bijzonder dat de Foodmarkt het kookambacht (vers gemaakt) en efficiency (supermarkt) weet te combineren zodat er een – voor de consument aantrekkelijke – mix ontstaat van kwaliteit en voordelige prijzen. Excellence Award De FSIN Excellence Award is een nieuwe juryprijs voor een formule die op een of andere manier baanbrekend is (wordt) voor een nieuwe kijk op de verkoop van voedings- en genotmiddelen aan de consument. De prijs is opgezet door het FoodService Instituut Nederland. Bron: @FoodClicks Verkiezing – De eerste FSIN Excellence Awards zijn uitgereikt aan twee foodformules, te weten The Seafood Bar en Jumbo Foodmarkt. Beide formules zijn volgens de vakjury – elk op hun eigen terrein – baanbrekend en duwen de hele sector in een nieuwe relevante richting. De formules ontvingen de Awards woensdag 26 juni tijdens het  FSIN Food-500 congres in het Spant! In Bussum. The Seafood Bar, met vier vestigingen in Amsterdam en Utrecht,  ontving de prijs vanwege het  unieke concept en de eigentijdse inrichting. De formule heeft het product vis in al zijn verscheidenheid populair gemaakt, aldus het juryrapport. De Jumbo Foodmarkt met zeven vestigingen door het hele land, werd door de juryleden gezien als Nederlandse game-changer voor het aloude fenomeen supermarkt. Het is het eerste concept dat bewezen heeft dat je een verssupermarkt volledig en geïntegreerd kunt combineren met horeca. De jury vindt het met name bijzonder dat de Foodmarkt het kookambacht (vers gemaakt) en efficiency (supermarkt) weet te combineren zodat er een – voor de consument aantrekkelijke – mix ontstaat van kwaliteit en voordelige prijzen. Excellence Award De FSIN Excellence Award is een nieuwe juryprijs voor een formule die op een of andere manier baanbrekend is (wordt) voor een nieuwe kijk op de verkoop van voedings- en genotmiddelen aan de consument. De prijs is opgezet door het FoodService Instituut Nederland. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...

Lees bericht



Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite

Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.

Lees bericht



Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage

Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.

Lees bericht

FSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’

Marktcijfers  - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid