Sligro realiseert omzet van €2.969 miljoen in 2017
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2017 beliep € 2.969 miljoen, een toename van 5,6% ten opzichte van de omzet ad € 2.813 miljoen in 2016. Dat heeft de groothandel vandaag naar buiten gebracht. In foodservice was de omzettoename nog groter met 7,8% , mede dankzij een goed laatste kwartaal met een plus van 10,4%. In de foodservicecijfers is het voorlopige netto omzet effect in december vanuit de samenwerkingsovereenkomst met Heineken en de overname van de groothandelsactiviteiten van van de brouwerij van €15 miljoen meegenomen. Autonoom was de omzet van Sligro Food Group 2,1% (Q4: 2,0%). Bron: Sligro Food Group Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2017 beliep € 2.969 miljoen, een toename van 5,6% ten opzichte van de omzet ad € 2.813 miljoen in 2016. Dat heeft de groothandel vandaag naar buiten gebracht. In foodservice was de omzettoename nog groter met 7,8% , mede dankzij een goed laatste kwartaal met een plus van 10,4%. In de foodservicecijfers is het voorlopige netto omzet effect in december vanuit de samenwerkingsovereenkomst met Heineken en de overname van de groothandelsactiviteiten van van de brouwerij van €15 miljoen meegenomen. Autonoom was de omzet van Sligro Food Group 2,1% (Q4: 2,0%). Bron: Sligro Food Group
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees bericht