Sligro verbindt tijdens LoveBrands jonge foodmerken aan horecaondernemers
Assortimenten – Sligro brengt jonge foodmerken en horecaondernemers samen tijdens LoveBrands, een nieuw lokaal foodevent. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. “Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal, signaleert de groothandel. “Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte, maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseren wij dit event.” Sligro selecteert voor LoveBrands de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Tijdens het LoveBrands event krijgen twintig merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan vijftig geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan tien stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Sligro biedt deze merken passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit: “Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiërende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen.“ De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Waarna LoveBrands later dit jaar ook Amsterdam en Eindhoven zal aandoen. Bron: @FoodClicks Assortimenten – Sligro brengt jonge foodmerken en horecaondernemers samen tijdens LoveBrands, een nieuw lokaal foodevent. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. “Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal, signaleert de groothandel. “Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte, maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseren wij dit event.” Sligro selecteert voor LoveBrands de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Tijdens het LoveBrands event krijgen twintig merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan vijftig geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan tien stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Sligro biedt deze merken passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit: “Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiërende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen.“ De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Waarna LoveBrands later dit jaar ook Amsterdam en Eindhoven zal aandoen. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees berichtSligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024
Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.
Lees berichtSligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar
Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...
Lees bericht