Sligro verbindt tijdens LoveBrands jonge foodmerken aan horecaondernemers


Assortimenten – Sligro brengt jonge foodmerken en horecaondernemers samen tijdens LoveBrands, een nieuw lokaal foodevent. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. “Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal, signaleert de groothandel. “Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte, maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseren wij dit event.” Sligro selecteert voor LoveBrands de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Tijdens het LoveBrands event krijgen twintig merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan vijftig geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan tien stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Sligro biedt deze merken passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit: “Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiërende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen.“ De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Waarna LoveBrands later dit jaar ook Amsterdam en Eindhoven zal aandoen. Bron: @FoodClicks   Assortimenten – Sligro brengt jonge foodmerken en horecaondernemers samen tijdens LoveBrands, een nieuw lokaal foodevent. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. “Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal, signaleert de groothandel. “Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte, maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseren wij dit event.” Sligro selecteert voor LoveBrands de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Tijdens het LoveBrands event krijgen twintig merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan vijftig geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan tien stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Sligro biedt deze merken passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit: “Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiërende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen.“ De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Waarna LoveBrands later dit jaar ook Amsterdam en Eindhoven zal aandoen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht






Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht

Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid