Sligro wil kindermenu’s in de horeca gezonder maken'
Groothandel – Het klassieke kindermenu bestaat veelal uit producten die niet ‘direct passen binnen een gezond eetpatroon. Om daarin verandering te brengen is de groothandel in Veghel gestart met een campagne ‘Kleine gasten’. Sligro voelt zich daarin gesteund door onderzoek waaruit blijkt dat bijna driekwart (70%) van de ouders ook van mening is dat de meeste kindermenu’s niet zo gezond zijn. Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard onder 1000 gezinnen. Uit de resultaten bleek dat bijna de helft (45%) van de onderzochte groep ouders met kinderen tussen de 5-10 jaar minimaal één keer per maand uit eten gaat met de kinderen. Bijna driekwart (70%) van die groep onderzochte ouders vindt de kindermenu’s niet zo gezond. 65 procent is zelfs van mening dat de horeca meer zou kunnen inspelen op de trend van gezonde voeding. Volgens de onderzoeksresultaten zou 38 procent van de ouders de meeste kindermenu’s niet meer van deze tijd vinden. De meeste kindermenu’s ontstijgen niet het niveau van de pannenkoek of patat en dat zou anders moeten zo is de algemene mening. Gewezen wordt op de ontwikkeling van ‘de gezonde horecaconcepten’ voor volwassenen, die in schril contrast staan met de toename van het gezonde aanbod voor kinderen. Het oordeel van ouders over het huidige aanbod kindermenu’s is niet mals; zo vindt 70 procent de menu’s over het algemeen niet gezond, vindt 42 procent dat het voor de kinderen vaak te lang duurt voordat het eten wordt geserveerd en vindt 24 procent de menu’s er niet aantrekkelijk uitzien. Inspiratie Om horecapartners te helpen komt Sligro met de ‘Kleine Gasten’ campagne. Op een speciale campagnewebsite biedt Sligro inspiratie met speciale recepten voor gezonde kindermenu’s en tips voor een speelse, aantrekkelijke opmaak van het bord. Daarnaast is er ZiN, het Inspiratielab van Sligro waar masterclasses, presentaties, vaktrainingen en culinaire events voor foodprofessionals worden georganiseerd om de verandering naar een gezonder kindermenu te realiseren.. Gemma Schneemann, directeur marketing bij Sligro: “Met de ‘Kleine Gasten’ campagne willen we horecagelegenheden inspireren en handvatten bieden om in te spelen op de kansen die wij spotten onder gezinnen met jonge kinderen. Kinderen kunnen wat ons betreft als volwaardige gast worden gezien in een horecagelegenheid. Net als hun ouders vinden zij het ook leuk om verwend te worden tijdens een avondje uit.” Bron: @FoodClicks Groothandel – Het klassieke kindermenu bestaat veelal uit producten die niet ‘direct passen binnen een gezond eetpatroon. Om daarin verandering te brengen is de groothandel in Veghel gestart met een campagne ‘Kleine gasten’. Sligro voelt zich daarin gesteund door onderzoek waaruit blijkt dat bijna driekwart (70%) van de ouders ook van mening is dat de meeste kindermenu’s niet zo gezond zijn. Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard onder 1000 gezinnen. Uit de resultaten bleek dat bijna de helft (45%) van de onderzochte groep ouders met kinderen tussen de 5-10 jaar minimaal één keer per maand uit eten gaat met de kinderen. Bijna driekwart (70%) van die groep onderzochte ouders vindt de kindermenu’s niet zo gezond. 65 procent is zelfs van mening dat de horeca meer zou kunnen inspelen op de trend van gezonde voeding. Volgens de onderzoeksresultaten zou 38 procent van de ouders de meeste kindermenu’s niet meer van deze tijd vinden. De meeste kindermenu’s ontstijgen niet het niveau van de pannenkoek of patat en dat zou anders moeten zo is de algemene mening. Gewezen wordt op de ontwikkeling van ‘de gezonde horecaconcepten’ voor volwassenen, die in schril contrast staan met de toename van het gezonde aanbod voor kinderen. Het oordeel van ouders over het huidige aanbod kindermenu’s is niet mals; zo vindt 70 procent de menu’s over het algemeen niet gezond, vindt 42 procent dat het voor de kinderen vaak te lang duurt voordat het eten wordt geserveerd en vindt 24 procent de menu’s er niet aantrekkelijk uitzien. Inspiratie Om horecapartners te helpen komt Sligro met de ‘Kleine Gasten’ campagne. Op een speciale campagnewebsite biedt Sligro inspiratie met speciale recepten voor gezonde kindermenu’s en tips voor een speelse, aantrekkelijke opmaak van het bord. Daarnaast is er ZiN, het Inspiratielab van Sligro waar masterclasses, presentaties, vaktrainingen en culinaire events voor foodprofessionals worden georganiseerd om de verandering naar een gezonder kindermenu te realiseren.. Gemma Schneemann, directeur marketing bij Sligro: “Met de ‘Kleine Gasten’ campagne willen we horecagelegenheden inspireren en handvatten bieden om in te spelen op de kansen die wij spotten onder gezinnen met jonge kinderen. Kinderen kunnen wat ons betreft als volwaardige gast worden gezien in een horecagelegenheid. Net als hun ouders vinden zij het ook leuk om verwend te worden tijdens een avondje uit.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht