Sligro zet met LoveBrands jonge foodmerken op kaart van foodservicemarkt

Foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment

Groothandels - Sligro organiseert LoveBrands, een lokaal evenement dat erop gericht is innovatieve jonge foodmerken te verbinden met horecaondernemers. De inmiddels derde LoveBrands wordt gehouden in Eindhoven.

Door merken en horecaondernemers met elkaar te verbinden, wil Sligro inspelen op de groeiende behoefte naar lokale producten. Daarnaast wil het innovatieve jonge foodmerken een springplank bieden voor groei in de foodservicemarkt. Om dat mogelijk te maken organiseert de groothandel LoveBrands, een nieuw lokaal event dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt. LoveBrands zijn volgens Sligro onafhankelijke merken ‘met een uniek verhaal en een potentiële meerwaarde op de kaart van horecaondernemers’. De merken zijn vaak lokaal geaard, maar hebben de potentie om in Nederland bekend te worden.

Opgenomen
Sligro biedt hen de kans om zich te presenteren aan foodprofessionals. Sligro selecteert de LoveBrands, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. De Eindhovense bedrijven waarom het draait, zijn Houben Worstenbrood, Ballenkoning, Infinitea, ’t Nipperke, De Guijt, De verspillingsfabriek, Bottle Distillery, Ediks, Beerze bier, Benjamino, Slagerij van Hooff en de Brouwerij van de Oirsprong. LoveBrands wordt gehouden in de vestiging van groothandel Sligro in Eindhoven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk