Soup & Bakery wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

Onderscheiding  - Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. Het filmpje van het concept kreeg op een bijeenkomst van retailers de meeste stemmen. Andere genomineerden waren Crisp en felyx.

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek ging acht maanden geleden open op Schiphol Plaza. Het concept startte in 2016 om met het concept antwoord te vinden op de voedselverspilling. Cateraar Hutten die het initiatief nam voor de verspillingsfabriek wilde het gelijk groot aanpakken, maar zag ook in dat het daarvoor hulp nodig had van andere partijen. Eric Habraken van De Verspillingsfabriek: “Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.”

Vooruitzichten

Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol deelt zijn mening: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op.” Het concept richt zich niet alleen op de reizigers, maar ook piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee melden zich.

Pitch

Net als de twee andere genomineerden, Crisp ( een online supermarkt) en felyx (een scooter verhuurbedrijf), maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. Eric Habraken:  “Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft immers onze missie om voedselverspilling zoveel mogelijk tegen te gaan.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek