Spar university en Arla Foods testen gamification in app

Spar en Arla testen gamification in University-app

Formulenieuws - Studenten kunnen twee weken lang in de Spar university-app de Starbucks summer game spelen. Spar university en Arla Foods testen dit spel om inzichten te verkrijgen van de effecten van gamification onder de doelgroep.

Fun en interactieve content zouden in theorie de koopbereidheid verhogen. Reden voor partijen dit te testen. De Spar university app staat bij studenten bekend als een app voor aanbiedingen. Met regelmaat worden hier aanbiedingen gedaan die passen bij het eet- of gebruiksmoment. De app is ruim 50.000 keer gedownload, waarvan een kwart actief gebruiker is. Arla Foods en SPAR university willen nu kijken of studenten die de Starbucks summer game spelen eerder bereid zijn om een kortingscode te verzilveren. Spar university verwacht ook een aanzienlijke stijging zal zijn van het aantal actieve gebruikers. Eerder testte Arla Foods met interactieve schermen bij verschillende tankstations.

Korting

Bij het spel gaat het om binnen 15 seconden zoveel mogelijk vallende opblaasfiguren aan te tikken. Voor elk figuur ontvangt de spelen punten. De totaal score toont hoeveel korting je krijgt op een Starbucks ice coffee. Wie een high score neerzet wint er een opblaasbare Starbucks cup holder bij. Ook via social media is er een winactie. Hier maken studenten kans op een opblaas flamingo.

Bron: Spar University

Auteur: Steffen van Beek