Starbucks opent derde Reserve Roastery in Milaan


Buitenland – Starbucks heeft vandaag, 6 september, de eerste winkel in Italië geopend. Volgens de Amerikaanse koffieketen is de locatie in Milaan de mooiste zaak van de wereld. De zogenaamde Starbucks Reserve Roastery moest een plek worden waar de ‘Italiaanse klanten naar toe kunnen om de kunst en wetenschap van koffie te ontdekken in een adembenemende omgeving, die zowel een eerbetoon is aan de stad Milaan als een viering van wat Starbucks de afgelopen 47 jaar heeft geleerd over koffie’, zo meldt de keten over de locatie. En dat is gelukt. Van de Starbucks Roastery zijn er maar twee andere vestigingen op de wereld: de Seattle Roastery, geopend in 2014, en de Roastery in Shanghai, geopend in 2017.  De locatie blinken uit in inrichting en aankleding. De gebruikte materialen kennen op de locaties ook allemaal een relatie met de plek waar ze zijn gevestigd. De vestiging in Milaan kent een koppeling met de Italiaanse koffiecultuur en de aandacht voor mode. Het koffiepaleis is 2.300 vierkante meter groot en bevindt zich in Milaans Palazzo della Poste op het Piazza Cordusio. Starbucks opende haar eerste winkel in Europa 20 jaar geleden in Londen. Sindsdien is het bedrijf in samenwerking met strategische licentienemers gegroeid naar meer dan 3.100 winkels in 40 landen verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Italie is het 78ste land waar de koffieketen zich vestigt. Starbucks gaat vanaf eind 2018 meer cafés in Milaan en Italië openen in samenwerking met partner Percassi.  Augumented Reality De vestiging is op tal van plaatsen aangevuld met interactieve Augmented Reality (AR. Deze techniek moedigt klanten aan om hun mobiele apparaat te gebruiken en zo meer te ontdekken over Starbucks Reserve koffie, het brandproces en het bedrijf. Het middelpunt van de AR-ervaring is een kamerhoge- en brede visuele weergave van de geschiedenis van Starbucks en haar koffie. De kern van Starbucks’ Premium Reserve-brand zijn de exotische hoogwaardige Arabica-koffiesoorten, verantwoord geproduceerd in meer dan 30 landen over de hele wereld. Deze koffies worden tot leven gebracht door zeven branders die bijna een jaar lang zijn getraind in het branden van Starbucks koffie over de hele wereld. Ze passen hun vakmanschap dagelijks toe in de Milaan Roastery, de eerste plek in Europa waar Starbucks unieke, ‘small-lot’ Reserve-koffie brand. Cocktailbar Geïnspireerd door de Italiaanse aperitivo, ‘sociale cocktails’ gecombineerd met kleine lekkernijen in de vroege avonduren zoals de Italiaan dat kent, heeft de Milanese Roastery als eerste Starbucks-locatie een Arriviamo-bar gekregen op de eerste etage. Bron: @FoodClicks Buitenland – Starbucks heeft vandaag, 6 september, de eerste winkel in Italië geopend. Volgens de Amerikaanse koffieketen is de locatie in Milaan de mooiste zaak van de wereld. De zogenaamde Starbucks Reserve Roastery moest een plek worden waar de ‘Italiaanse klanten naar toe kunnen om de kunst en wetenschap van koffie te ontdekken in een adembenemende omgeving, die zowel een eerbetoon is aan de stad Milaan als een viering van wat Starbucks de afgelopen 47 jaar heeft geleerd over koffie’, zo meldt de keten over de locatie. En dat is gelukt. Van de Starbucks Roastery zijn er maar twee andere vestigingen op de wereld: de Seattle Roastery, geopend in 2014, en de Roastery in Shanghai, geopend in 2017.  De locatie blinken uit in inrichting en aankleding. De gebruikte materialen kennen op de locaties ook allemaal een relatie met de plek waar ze zijn gevestigd. De vestiging in Milaan kent een koppeling met de Italiaanse koffiecultuur en de aandacht voor mode. Het koffiepaleis is 2.300 vierkante meter groot en bevindt zich in Milaans Palazzo della Poste op het Piazza Cordusio. Starbucks opende haar eerste winkel in Europa 20 jaar geleden in Londen. Sindsdien is het bedrijf in samenwerking met strategische licentienemers gegroeid naar meer dan 3.100 winkels in 40 landen verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Italie is het 78ste land waar de koffieketen zich vestigt. Starbucks gaat vanaf eind 2018 meer cafés in Milaan en Italië openen in samenwerking met partner Percassi.  Augumented Reality De vestiging is op tal van plaatsen aangevuld met interactieve Augmented Reality (AR. Deze techniek moedigt klanten aan om hun mobiele apparaat te gebruiken en zo meer te ontdekken over Starbucks Reserve koffie, het brandproces en het bedrijf. Het middelpunt van de AR-ervaring is een kamerhoge- en brede visuele weergave van de geschiedenis van Starbucks en haar koffie. De kern van Starbucks’ Premium Reserve-brand zijn de exotische hoogwaardige Arabica-koffiesoorten, verantwoord geproduceerd in meer dan 30 landen over de hele wereld. Deze koffies worden tot leven gebracht door zeven branders die bijna een jaar lang zijn getraind in het branden van Starbucks koffie over de hele wereld. Ze passen hun vakmanschap dagelijks toe in de Milaan Roastery, de eerste plek in Europa waar Starbucks unieke, ‘small-lot’ Reserve-koffie brand. Cocktailbar Geïnspireerd door de Italiaanse aperitivo, ‘sociale cocktails’ gecombineerd met kleine lekkernijen in de vroege avonduren zoals de Italiaan dat kent, heeft de Milanese Roastery als eerste Starbucks-locatie een Arriviamo-bar gekregen op de eerste etage. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht

Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht


Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid