Starbucks wil met drive-in koffiemerk boost geven in Duitsland


Koffie - Starbucks wil in Duitsland de slappe verkoop een boost geven met een drive-in koffiezaak en enkele nieuwe vestigingen op treinstations. Dat meldde de topvrouw Michelle Gass van het Amerikaanse koffiemerk Starbucks en verantwoordelijk voor Europa en Noord-Afrika afgelopen zaterdag in de krant Welt am Sonntag. Starbucks lijdt momenteel verlies in Duitsland en de opening van nieuwe vestigingen verloopt stroef. Het tij moet worden gekeerd door nieuwe vestigingen op de routes naar het werk, langs autowegen en het openbaar vervoer. Het huidige aantal van 150 Starbucks-zaken bij onze oosterburen kan door de expansie oplopen tot 500. In tegenstelling tot Starbucks doet de restaurantketen Vapiano het goed in Duitsland. De keten wil het aantal vestigingen in Duitsland verdubbelen tot 50, zei topman Gregor Gerlach in Wirtschaftswoche. De keten, die ook in Nederland een viertal vestigingen heeft, verkoopt vooral pasta en pizza's in 27 landen. Het bedrijf rekent op 300 miljoen euro omzet dit jaar, een toename van 25 procent. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid