Start-up Twig & Forest wil assortiment tankstations verduurzamen


Petrol - Start-up Twig & Forest uit Amstelveen ziet mogelijkheden bij tankstations voor een meer duurzaam assortiment. Het bedrijf kan door een samenwerking met groothandel Udea gezonde producten aanbieden als traditionele producten tegen dezelfde prijs. Hierdoor wordt het de consument gemakkelijk gemaakt een meer verantwoorde keuze te kunnen doen. Althans dat is de mening van Riccardo de Waal, initiatiefnemer van Twig & Forest. Vanuit de gedachtegang dat consumenten op zoek zijn naar gezondere, meer verantwoorde producten, wil hij ondernemers binnen de wereld van petrol ondersteunen die graag willen uitdragen dat zij milieuvriendelijk en het liefst circulair bezig zijn. Via Udea heeft De Waal de beschikking over een assortiment van zo’n 7000 producten, waaruit Twig & Forest een selectie heeft gemaakt van rond de 800 passende food- en non-foodproducten voor zowel onderweg als voor gebruik op de locaties zelf. Het betreft producten uiteenlopend van biologisch afbreekbare ruitensproeiervloeistof, composteerbare tankhandschoenen en gerecycled papier gemaakt van melkpakken om de handen te drogen tot aan biologische en gezonde levensmiddelenproducten. De Waal: “Het is een compleet assortiment dat naast het bestaande kan worden gelegd tegen dezelfde prijzen.” Additioneel De Waal is er van overtuigd dat de range een compleet nieuwe doelgroep aantrekt en ook niet kannibaliserend werkt op de verkoop van de andere producten. “Verkooptesten die we hebben uitgevoerd wijzen dat ook uit; het is additionele omzet en geen verschuiving.” Volgens De Waal komt dat doordat de gezondere producten in één keer verkrijgbaar zijn en dat er geen prijsverschil is met een regulier product. De drempel in prijs wordt hierdoor weggenomen. Momenteel loopt er via Natudis een test bij Spar die dat ook moet aantonen. Het assortiment kan op elke locatie worden aangeboden. Meebouwen De Waal: “Het is wel onze voorkeur om samen te werken met ondernemers die deze marktwerking ondersteunen. We bieden niet alleen een alternatief aan voor de klant, maar gaan ook uit van het principe ‘people, planet, profit’. Je dient dus als ondernemer een breder doel. Als je alleen maar kijkt naar wat het oplevert, doe je jezelf en het potentieel tekort. Door in te zien dat meebouwen aan een bewustere retailmarkt beter is voor jezelf, de klant, het milieu en de aarde, is er een breder rendement te behalen dan financiële winst alleen. Denk daarbij aan de marketingwaarden, loyaliteit van de klant, het eigen personeel wat werkt met vriendelijke producten en uiteindelijk gewoonweg het goede gevoel om een bijdrage te leveren aan een betere wereld zonder daar concessies voor te hoeven doen in je dagelijkse bedrijfsvoering.” Ideaal In de meest ideale vorm ziet De Waal de samenwerking met petrolondernemers ook niet alleen op productniveau, maar juist in een totale aanpak voor in en rond het tankstation. “Een terrein waar geen afvalbakken staan, omdat alles circulair wordt beetgepakt. Reststromen die composteerbaar zijn of kunnen worden verwerkt tot nieuwe grondstoffen. Uiteindelijk gaat het er als aankooplocatie ook om dat je relevant bent voor je klanten en je omgeving”, aldus De Waal. De afgelopen tijd is er gewerkt aan een koppeling met het kassasysteem van Extendas. Hierdoor kost opname en verwerking van de producten weinig extra handeling. Omdat de distributie door Twig & Forest zelf wordt geregeld, kan er vandaag worden besteld en al de volgende dag worden geleverd in heel Nederland, naast leveranciers als Lekkerland en Sligro. Bron: @FoodClicks Petrol - Start-up Twig & Forest uit Amstelveen ziet mogelijkheden bij tankstations voor een meer duurzaam assortiment. Het bedrijf kan door een samenwerking met groothandel Udea gezonde producten aanbieden als traditionele producten tegen dezelfde prijs. Hierdoor wordt het de consument gemakkelijk gemaakt een meer verantwoorde keuze te kunnen doen. Althans dat is de mening van Riccardo de Waal, initiatiefnemer van Twig & Forest. Vanuit de gedachtegang dat consumenten op zoek zijn naar gezondere, meer verantwoorde producten, wil hij ondernemers binnen de wereld van petrol ondersteunen die graag willen uitdragen dat zij milieuvriendelijk en het liefst circulair bezig zijn. Via Udea heeft De Waal de beschikking over een assortiment van zo’n 7000 producten, waaruit Twig & Forest een selectie heeft gemaakt van rond de 800 passende food- en non-foodproducten voor zowel onderweg als voor gebruik op de locaties zelf. Het betreft producten uiteenlopend van biologisch afbreekbare ruitensproeiervloeistof, composteerbare tankhandschoenen en gerecycled papier gemaakt van melkpakken om de handen te drogen tot aan biologische en gezonde levensmiddelenproducten. De Waal: “Het is een compleet assortiment dat naast het bestaande kan worden gelegd tegen dezelfde prijzen.” Additioneel De Waal is er van overtuigd dat de range een compleet nieuwe doelgroep aantrekt en ook niet kannibaliserend werkt op de verkoop van de andere producten. “Verkooptesten die we hebben uitgevoerd wijzen dat ook uit; het is additionele omzet en geen verschuiving.” Volgens De Waal komt dat doordat de gezondere producten in één keer verkrijgbaar zijn en dat er geen prijsverschil is met een regulier product. De drempel in prijs wordt hierdoor weggenomen. Momenteel loopt er via Natudis een test bij Spar die dat ook moet aantonen. Het assortiment kan op elke locatie worden aangeboden. Meebouwen De Waal: “Het is wel onze voorkeur om samen te werken met ondernemers die deze marktwerking ondersteunen. We bieden niet alleen een alternatief aan voor de klant, maar gaan ook uit van het principe ‘people, planet, profit’. Je dient dus als ondernemer een breder doel. Als je alleen maar kijkt naar wat het oplevert, doe je jezelf en het potentieel tekort. Door in te zien dat meebouwen aan een bewustere retailmarkt beter is voor jezelf, de klant, het milieu en de aarde, is er een breder rendement te behalen dan financiële winst alleen. Denk daarbij aan de marketingwaarden, loyaliteit van de klant, het eigen personeel wat werkt met vriendelijke producten en uiteindelijk gewoonweg het goede gevoel om een bijdrage te leveren aan een betere wereld zonder daar concessies voor te hoeven doen in je dagelijkse bedrijfsvoering.” Ideaal In de meest ideale vorm ziet De Waal de samenwerking met petrolondernemers ook niet alleen op productniveau, maar juist in een totale aanpak voor in en rond het tankstation. “Een terrein waar geen afvalbakken staan, omdat alles circulair wordt beetgepakt. Reststromen die composteerbaar zijn of kunnen worden verwerkt tot nieuwe grondstoffen. Uiteindelijk gaat het er als aankooplocatie ook om dat je relevant bent voor je klanten en je omgeving”, aldus De Waal. De afgelopen tijd is er gewerkt aan een koppeling met het kassasysteem van Extendas. Hierdoor kost opname en verwerking van de producten weinig extra handeling. Omdat de distributie door Twig & Forest zelf wordt geregeld, kan er vandaag worden besteld en al de volgende dag worden geleverd in heel Nederland, naast leveranciers als Lekkerland en Sligro. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

Eerste van 100 24-uurs inleverlocaties statiegeld geopend

Statiegeld - Een primeur in Nederland: In Bunschoten-Spakenburg staat de eerste openbare statiegeldmachine waar je 24 uur per dag, 7 dagen in de week, oneindig veel statiegeldflesjes en -blikjes in één keer kan inleveren. Deze locatie is de eerste van de 100 die er in Nederland worden geopend in de buitenruimte.

Lees bericht

Eerste Nederlandse Circle K opent bij station Bijleveld

Tankstation – Circle K, de formule van de Canadese retailer Alimentation Couche-Tard Inc., opent de eerste locatie op het tankstation van Bijleveld, langs de A12 bij Harmelen. Deze nu nog in de TotalEnergies-uitstraling staande shop wordt de komende tijd binnen een week verbouwd en is dan eind maart toegankelijk als Circle K voor de reiziger. Na Bijleveld volgen voor 1 mei 2024 de...

Lees bericht


‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht

SPAR en EG Group verlengen en intensiveren samenwerking

Tankstations - SPAR Nederland en EG Group (Euro Garages) in Nederland verlengen hun samenwerking. De samenwerking begon in 2017 en wordt geïntensiveerd nu door de uitrol van The Tosti Club op alle Go Fresh-locaties. Sinds de start van de samenwerking zijn er 190 winkels EG-stations omgebouwd met het SPAR-format en is er jaar op jaar samen omzetgroei gerealiseerd in de SPAR...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid