Stegeman introduceert vleeswaren mét groente
Introductie – Vleeswarenproducent Stegeman brengt onder de naam Vollof vleeswarenproducten op de markt waarvan het vet gedeeltelijk is vervangen door groente. Met de nieuwe lijn speelt de fabrikant in op de groeiende behoefte van de Nederlandse consument aan verantwoorde voedingskeuzes. Ter introductie van de nieuwe productlijn opent Stegeman overmorgen, 8 november, twee dagen lang een pop-upstore in De Hallen in Amsterdam. In deze tijdelijke winkel, onder de naam ‘Bammetje Stegeman Vollof’ kunnen bezoekers kennismaken met de nieuwe productlijn. Vollof is verrijkt met 30% groente en bij smeerleverworst is dat zelfs de helft. Hierdoor kan het vetpercentage tot 65% worden verminderd. Theo Toering van Stegeman: “Consumenten zijn zich steeds bewuster van wat ze eten en daar spelen we met Stegeman Vollof op in. We bieden de consument de mogelijkheid om te genieten van vleeswaren die echt aanzienlijk minder vet bevatten door hier groente aan toe te voegen.” Smaakbalans Bij de ontwikkeling van Stegeman Vollof was het de kunst om te zorgen voor minder vet, meer groente, vitaminen en vezels en tegelijk de smaakbalans te behouden. Na een uitgebreide ontwikkelingsfase en testen met consumentenpanels is Stegeman daar naar eigen zeggen in geslaagd. Bron: @FoodClicks Introductie – Vleeswarenproducent Stegeman brengt onder de naam Vollof vleeswarenproducten op de markt waarvan het vet gedeeltelijk is vervangen door groente. Met de nieuwe lijn speelt de fabrikant in op de groeiende behoefte van de Nederlandse consument aan verantwoorde voedingskeuzes. Ter introductie van de nieuwe productlijn opent Stegeman overmorgen, 8 november, twee dagen lang een pop-upstore in De Hallen in Amsterdam. In deze tijdelijke winkel, onder de naam ‘Bammetje Stegeman Vollof’ kunnen bezoekers kennismaken met de nieuwe productlijn. Vollof is verrijkt met 30% groente en bij smeerleverworst is dat zelfs de helft. Hierdoor kan het vetpercentage tot 65% worden verminderd. Theo Toering van Stegeman: “Consumenten zijn zich steeds bewuster van wat ze eten en daar spelen we met Stegeman Vollof op in. We bieden de consument de mogelijkheid om te genieten van vleeswaren die echt aanzienlijk minder vet bevatten door hier groente aan toe te voegen.” Smaakbalans Bij de ontwikkeling van Stegeman Vollof was het de kunst om te zorgen voor minder vet, meer groente, vitaminen en vezels en tegelijk de smaakbalans te behouden. Na een uitgebreide ontwikkelingsfase en testen met consumentenpanels is Stegeman daar naar eigen zeggen in geslaagd. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
What’s Cooking? wordt nieuwe naam Ter Beke
Jubileum – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke, eveneens actief in Nederland met productie en verkoop (ook onder de naam Berkhout Langeveld), heeft ter gelegenheid van een nieuwe strategie en het 75-jarig jubileum de naam gewijzigd in What’s Cooking?
Lees berichtStegeman introduceert ‘kan ook anders’-range
Introductie – Stegeman, het Nederlandse vleeswarenmerk van de Sigma Foodgroup, introduceert dit voorjaar de ‘kan ook anders’-range met hybride vleesproducten. Het gaat om producten met 30% minder vet en die deels bestaan uit groenten.
Lees berichtOvername Zwanenberg Business Unit ‘Fresh’ door Ter Beke afgerond
Overname – Zwanenberg Food Group heeft de bekend gemaakt dat de overname van de Business Unit Fresh door Ter Beke is afgerond. Dit in navolging van het persbericht dat op 1 september 2017 verscheen. Ter Beke heeft de Business Unit overgenomen die productiefaciliteiten omvat in Aalsmeer, Borculo en Zoetermeer. Deze bedrijven produceren vleeswaren en specialiteiten voor de retail en de out-of-homemarkt. De Business...
Lees bericht