The Streetfood Club wint Royal Bliss Cocktail Competition
Wedstrijd - The Streetfood Club uit Utrecht is gisteren winnaar geworden van de Royal Bliss Cocktail Competition. In totaal gingen vijf teams de strijd met elkaar aan in de The Five Points Bar & Drink Society in Den Haag. Het team, bestaande uit bartenders Tony Valens en Marko Pečnik, won de competitie met de cocktail Bringing Sexy Back, een mix van Royal Bliss Vibrant Yuzu Tonic Water, El Jimador Tequila, Italicus, mezcal, simple syrup en verjus. De winnaars krijgen een inspiratietrip naar Barcelona, waar Royal Bliss is ontstaan. De afgelopen periode werden horeca-outlets door Coca-Cola uitgedaagd om hun originele signature serve te creëren met Royal Bliss. De vijf beste bedrijven moesten onderling uitmaken wie de beste was. Runners up waren Bricks “Hooch & Brew” uit Den Haag en Hugh Rotterdam, ook zij hebben een ticket naar Barcelona gewonnen. Daar gaan zij onder andere op bartour langs Royal Bliss outlets en krijgen zij verschillende workshops. Motivatie De jury bestond uit Chi-Ho Ta (mede-eigenaar Calaboose en barmanager Dr. Rotterdam), Albert van Beeck Calkoen (organisator Gin Festival, Mister Cocktail) en Thom Bartelse (marketing en sales voor o.a. Bacardi, Diageo en Bobby’s Gin). Royal Bliss is een premium mixer (geschikt voor zowel dark als white spirits), ontwikkeld in samenwerking met bartenders en smaakexperts. De diversiteit van meer dan 40 geur- en smaaknuances maken Royal Bliss tot een veelzijdige mixer. Om die reden is er geen vastomlijnde perfect serve geformuleerd en is de mixer gemaakt om te inspireren. De creativiteit ligt bij de bartender. Royal Bliss is sinds april in Nederland verkrijgbaar in een 200ml horecafles in de smaakvarianten Creative Tonic Water, Vibrant Yuzu Tonic Water, Bohemian Berry Sensation, en Irreverent Ginger Ale. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Wedstrijd - The Streetfood Club uit Utrecht is gisteren winnaar geworden van de Royal Bliss Cocktail Competition. In totaal gingen vijf teams de strijd met elkaar aan in de The Five Points Bar & Drink Society in Den Haag. Het team, bestaande uit bartenders Tony Valens en Marko Pečnik, won de competitie met de cocktail Bringing Sexy Back, een mix van Royal Bliss Vibrant Yuzu Tonic Water, El Jimador Tequila, Italicus, mezcal, simple syrup en verjus. De winnaars krijgen een inspiratietrip naar Barcelona, waar Royal Bliss is ontstaan. De afgelopen periode werden horeca-outlets door Coca-Cola uitgedaagd om hun originele signature serve te creëren met Royal Bliss. De vijf beste bedrijven moesten onderling uitmaken wie de beste was. Runners up waren Bricks “Hooch & Brew” uit Den Haag en Hugh Rotterdam, ook zij hebben een ticket naar Barcelona gewonnen. Daar gaan zij onder andere op bartour langs Royal Bliss outlets en krijgen zij verschillende workshops. Motivatie De jury bestond uit Chi-Ho Ta (mede-eigenaar Calaboose en barmanager Dr. Rotterdam), Albert van Beeck Calkoen (organisator Gin Festival, Mister Cocktail) en Thom Bartelse (marketing en sales voor o.a. Bacardi, Diageo en Bobby’s Gin). Royal Bliss is een premium mixer (geschikt voor zowel dark als white spirits), ontwikkeld in samenwerking met bartenders en smaakexperts. De diversiteit van meer dan 40 geur- en smaaknuances maken Royal Bliss tot een veelzijdige mixer. Om die reden is er geen vastomlijnde perfect serve geformuleerd en is de mixer gemaakt om te inspireren. De creativiteit ligt bij de bartender. Royal Bliss is sinds april in Nederland verkrijgbaar in een 200ml horecafles in de smaakvarianten Creative Tonic Water, Vibrant Yuzu Tonic Water, Bohemian Berry Sensation, en Irreverent Ginger Ale. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtWoodford Reserve Old Fashioned Week 2023
Event - Van 12 tot en met 19 november is het Woodford Reserve Old Fashioned Week. Tijdens deze week werken diverse cocktailbars samen met het merk om mensen cocktails met het merk te laten proeven. Voor whiskeyliefhebbers de ideale manier om innovatieve twists uit te proberen of zelf de ultieme Old Fashioned te maken.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht