SVH partner van eerste editie Nationale Horecadag
Horecadag - Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) wordt officieel partner van de Nationale Horecadag. De horecadag wordt 21 mei voor het eerst georganiseerd en moet het horecavak in de schijnwerpers zetten. Tijdens deze dag houden hotels, restaurants en cafés open huis. Door heel het land geven horecabedrijven een kijkje in de keuken en organiseren zij activiteiten. Op dit moment doen zo’n 200 horecazaken mee, van kookworkshop tot aan meet-en-greet met de chefkok. Initiatiefnemer is Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, die de horecadag samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert. SVH sluit zich u daarbij aan. Gezamenlijk gaan zij inzetten op het werven van nieuwe medewerkers en het verbeteren van het imago van de horeca. Ricardo Eshuis, directeur SVH:: “We slaan de handen ineen om duidelijk te maken hoe gaaf het is om in de horecabranche te werken. Zo laten we samen zien op welke mooie plekken je kunt werken, met de mooiste producten in de mooiste gebouwen. En dat allemaal met mensen die op zoek zijn naar gezelligheid, de gasten. De horeca is gewoon een heerlijk vak.” Bron: @FoodClicks Horecadag - Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) wordt officieel partner van de Nationale Horecadag. De horecadag wordt 21 mei voor het eerst georganiseerd en moet het horecavak in de schijnwerpers zetten. Tijdens deze dag houden hotels, restaurants en cafés open huis. Door heel het land geven horecabedrijven een kijkje in de keuken en organiseren zij activiteiten. Op dit moment doen zo’n 200 horecazaken mee, van kookworkshop tot aan meet-en-greet met de chefkok. Initiatiefnemer is Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, die de horecadag samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert. SVH sluit zich u daarbij aan. Gezamenlijk gaan zij inzetten op het werven van nieuwe medewerkers en het verbeteren van het imago van de horeca. Ricardo Eshuis, directeur SVH:: “We slaan de handen ineen om duidelijk te maken hoe gaaf het is om in de horecabranche te werken. Zo laten we samen zien op welke mooie plekken je kunt werken, met de mooiste producten in de mooiste gebouwen. En dat allemaal met mensen die op zoek zijn naar gezelligheid, de gasten. De horeca is gewoon een heerlijk vak.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Compass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtJonge talenten gekroond als Talent van de Toekomst
Wedstrijd – Deze week zijn de gastronomische talenten van Nederland de strijd met elkaar aangegaan tijdens Talent van de Toekomst 2024. De eerste editie sinds 2019 van deze jaarlijkse vakwedstrijd, die voor de tiende keer werd gehouden. In totaal hebben 70 jonge koks en gastheren & -vrouwen meegedaan.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtEventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars
Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht