Tabaks- en gemakswinkeliers strijden tegen PostNL


Postzaken – De verlaging van de vergoeding die zij ontvangen voor het afhandelen van post- en pakketzaken zijn tabals- en gemaskwinkeliers die een afhaalpunt van PostNL hebben een doorn in het oog. Zij hebben een kort geding aangespannen tegen het postbedrijf vanwege de verlaging van de. De zaak dient op vandaag bij de rechtbank in Den Haag. “We krijgen minder vergoeding, terwijl we ons personeel gewoon moeten blijven betalen. En dat geld kunnen we nergens anders terughalen”, zegt VVP-voorzitter Gerard van Wezenbeek. PostNL maakt volgens hem en zijn achterban misbruik van zijn economische machtspositie en is niet gerechtigd deze verlaging eenzijdig door te voeren. De winkeliers verdienen volgens de branchevereniging VVP gemiddeld tussen de 25 en 40 procent minder op de afhandeling van de post- en pakketzaken. Onacceptabel, vinden zij. PostNL verweert zich tegen de kritiek door te stellen dat de vergoedingen weliswaar zijn gedaald, maar dat het aantal af te handelen post- en pakketzaken fors is gestegen en ook nog zal stijgen de komende jaren. Immers, consumenten kopen meer spullen online die vaak bij een pakketpunt van PostNL worden afgehaald. Daarbij kunnen de winkeliers die traffic ook gebruiken voor extra bijverkopen. Bron: @FoodClicks   Postzaken – De verlaging van de vergoeding die zij ontvangen voor het afhandelen van post- en pakketzaken zijn tabals- en gemaskwinkeliers die een afhaalpunt van PostNL hebben een doorn in het oog. Zij hebben een kort geding aangespannen tegen het postbedrijf vanwege de verlaging van de. De zaak dient op vandaag bij de rechtbank in Den Haag. “We krijgen minder vergoeding, terwijl we ons personeel gewoon moeten blijven betalen. En dat geld kunnen we nergens anders terughalen”, zegt VVP-voorzitter Gerard van Wezenbeek. PostNL maakt volgens hem en zijn achterban misbruik van zijn economische machtspositie en is niet gerechtigd deze verlaging eenzijdig door te voeren. De winkeliers verdienen volgens de branchevereniging VVP gemiddeld tussen de 25 en 40 procent minder op de afhandeling van de post- en pakketzaken. Onacceptabel, vinden zij. PostNL verweert zich tegen de kritiek door te stellen dat de vergoedingen weliswaar zijn gedaald, maar dat het aantal af te handelen post- en pakketzaken fors is gestegen en ook nog zal stijgen de komende jaren. Immers, consumenten kopen meer spullen online die vaak bij een pakketpunt van PostNL worden afgehaald. Daarbij kunnen de winkeliers die traffic ook gebruiken voor extra bijverkopen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid