Tankstationformule Haan lanceert twee nieuwe shops: Tony’s Kiosk en Tony’s Tower

Tony's Tower, ontwikkeld door Haan, is een nieuwe spectaculaire verkoopunit voor op het terrein van een tankstation

Petrol - Automobilisten die tanken bij een tankstation van Haan kunnen daar deze weken op het voorterrein een tweetal nieuwe, kleine shops met eten en drinken aantreffen: Tony’s Kiosk en Tony’s Tower.

Onder de naam Tony’s had De Haan Minerale Oliën al een drietal shopconcepten ontwikkeld. Aan Tony’s Streetfood, Coffee & More en Plaza worden nu ook Tony’s Tower en Tony’s Kiosk toegevoegd. Met de spectaculair ogende gebouwtjes op de voorterreinen van tankstations in het netwerk van De Haan, wil de oliemaatschappij de tanklocaties niet alleen helpen bij verbouwingen zodat de food- en drinkverkopen gewoon doorgang vinden, De Haan wil ze ook inzetten voor het opleiden van personeel of om marketingdata te kunnen genereren.

Tony’s Tower
Tony’s Tower is een acht meter hoge toren die op een tanklocatie niet alleen een regelrechte blikvanger is, maar die ook dienst kan doen om bepaalde producten op een locatie uit te testen. Het voorkomt dat dure investeringen gedaan moeten worden in aanschaf van bepaalde machines die op het verkooppunt niet verkocht kunnen worden. Daarnaast kan de toren dienst doen als bijzondere vergaderruimte of als opleidingslocatie. Vanwege de modulaire opbouw van de toren, zijn er ook nog eens tal van variaties mee te bouwen voor andere toepassingen.

Kiosk
De Kiosk is met name bestemd om in te zetten bij verbouwingen. Door de container bij bouwlocaties neer te zetten, kan de verkoop van tankstationproducten gewoon doorgang vinden en de verbouwing sneller plaatsvinden. Daarnaast is de Kiosk inzetbaar op nu onbemande locaties om te bezien of een locatie met een beperkt assortiment tóch lonend kan zijn. De Kiosken zijn volledig in te richten met barista-koffiemachine, sigarettenverkoop en gekoelde frisdranken. Tony’s Kiosk en Tony’s Tower zijn door De haan ontwikkeld in nauwe samenwerking met een groot aantal uit het tankstationkanaal bekende A-merkfabrikanten en distributeurs.

In de mei/juni uitgave van vakblad @FoodClicks, verschenen op zaterdag 1 juni, een exclusieve reportage over de nieuwe shopconcepten van Haan.

Auteur: Paul Peter Blonk