Terugval in omzet out-of-homekanaal


Cijfers – De kou de afgelopen maand heeft het out-of-homekanaal pijn gedaan. De omzet daalde in juni met 4 procent. Een forse tegenvaller nadat in mei nog een plus werd genoteerd van 2 procent. Dit blijkt uit de nieuwste rapportage in de Foodservice Monitor van onderzoeksbureau Foodstep. Behalve het slechte weer (gemiddeld 13 graden, versus 16 graden vorig jaar) is de omzetdaling van 4 procent ook te wijten aan het feit dat Pinksteren vorig jaar wel in de maand juni viel en dit jaar niet (in mei). Ook het lage consumentenvertrouwen speelde de sector deels parten en zorgt ervoor dat de motor van consumentbestedingen niet op gang komt. Vooral de omzetontwikkeling in de drankensector is zorgelijk. De bezuinigingen in zorginstellingen zien we terug in een dalende afzet van eet- en drinkproducten in de zorg.   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid