Tesco gaat binnen een uur bezorgen in Londen
Buitenland - Vanaf gisteren kunnen Tesco-klanten via de nieuwe Tesco Now app 20 artikelen uit een assortiment van 1000 artikelen bestellen, die binnen één uur worden bezorgd in het centrum van Londen. Het assortiment omvat dagelijkse producten, zoals vers fruit en groenten, vlees, bakkerijproducten en zuivel, evenals huisdier-, baby-, gezondheids- en schoonheidsproducten. De 'spoedbestellingen' worden binnen 60 minuten door een bromfietser bij de klant afgeleverd. Om die reden is het aantal bestellingen beperkt tot twintig. Via een app kunnen klanten de bestellingen volgen. Tesco start met de snelle bezorgservice omdat zij signaleren dat de behoefte aan klantzijde verandert. Klanten plannen minder en vaak willen zij hun bestelde producten zo snel mogelijk in huis hebben. In veel van die gevallen gaat het om vergeten boodschappen. Steeds vaker gaat het bij bezorgen niet meer om de mogelijkheid van bezorgen als zodanig, maar juist om de snelheid van bezorgen. Japan kent al ‘just-in-time’- delivery, waarbij de boodschappen tot op een minuut nauwkeurig worden thuisbezorgd. In andere landen is de ontwikkeling vooral gericht op een snellere bezorgtijd. De nieuwe service van Tesco wordt later in het jaar geëvalueerd. Bron: Tesco/@FoodClicks Buitenland - Vanaf gisteren kunnen Tesco-klanten via de nieuwe Tesco Now app 20 artikelen uit een assortiment van 1000 artikelen bestellen, die binnen één uur worden bezorgd in het centrum van Londen. Het assortiment omvat dagelijkse producten, zoals vers fruit en groenten, vlees, bakkerijproducten en zuivel, evenals huisdier-, baby-, gezondheids- en schoonheidsproducten. De 'spoedbestellingen' worden binnen 60 minuten door een bromfietser bij de klant afgeleverd. Om die reden is het aantal bestellingen beperkt tot twintig. Via een app kunnen klanten de bestellingen volgen. Tesco start met de snelle bezorgservice omdat zij signaleren dat de behoefte aan klantzijde verandert. Klanten plannen minder en vaak willen zij hun bestelde producten zo snel mogelijk in huis hebben. In veel van die gevallen gaat het om vergeten boodschappen. Steeds vaker gaat het bij bezorgen niet meer om de mogelijkheid van bezorgen als zodanig, maar juist om de snelheid van bezorgen. Japan kent al ‘just-in-time’- delivery, waarbij de boodschappen tot op een minuut nauwkeurig worden thuisbezorgd. In andere landen is de ontwikkeling vooral gericht op een snellere bezorgtijd. De nieuwe service van Tesco wordt later in het jaar geëvalueerd. Bron: Tesco/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees berichtSTIVA en Flink tekenen gedragscode tijdens NIX18 week
Bezorgdienst - De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en boodschappenbezorger Flink hebben de Gedragscode Verantwoorde Alcohol Bezorging ondertekend. Dat gebeurde tijdens de NIX18 week van Flink.
Lees berichtPlantaardige zuiveldrinks het meest populair bij Gorillas
Vegan - Tijdens World Vegan Day wordt de veganistische leefstijl in het zonnetje gezet. Bij bezorgdienst Gorillas zien ze niet alleen het plantaardige aanbod fors toenemen, maar ook de vraag. Uit eigen onderzoek onder 100.000 bezorgingen blijken de plantaardige zuivelproducten het meest populair.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees bericht