Thuisbezorgd.nl mag voorwaarde gelijke-prijsgarantie hanteren


Geschillen - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft geen probleem met de gelijke-prijsgarantie die Thuisbezorgd.nl als voorwaarde stelt aan restaurants waarmee het samenwerkt. Consumenten en restaurants hebben volgens de ACM namelijk voldoende keuze voor het laten bezorgen of afhalen van maaltijden. De ACM deed vooronderzoek naar een voorwaarde die Thuisbezorgd.nl stelt aan restaurants. Thuisbezorgd wil dat restaurants dezelfde prijzen gebruiken op hun eigen website én de website van Thuisbezorgd. Deze ‘gelijke-prijsgarantie’ levert volgens de ACM op dit moment geen nadelige effecten op voor consumenten. Daarom ziet de ACM geen aanleiding om nader onderzoek te doen. “Consumenten kunnen op veel verschillende manieren een maaltijd bestellen, afhalen of laten bezorgen. Bijvoorbeeld via een online platform zoals Thuisbezorgd.nl, Hungry.nl of Sneleten.nl. Of via de eigen website van een restaurant. Maar de consument kan ook zelf in het restaurant of telefonisch een maaltijd bestellen bij bijvoorbeeld een pizzeria of snackbar in de buurt. Consumenten maken op dit moment gebruik van al deze verschillende manieren”, verklaart de toezichthouder de beslissing op zijn website. Daarnaast, zo stelt ACM, kunnen restaurants ook kiezen waar en op welke manier ze hun maaltijden willen aanprijzen en verkopen: alleen op een eigen website of ook via een online platform. D”e afspraak tussen Thuisbezorgd en de aangesloten restaurants om gelijke prijzen te gebruiken, heeft geen nadelig effect voor consumenten.” Bovendien houdt de ACM er rekening mee dat er veel verandert op het gebied van het bestellen, afhalen of bezorgen van maaltijden. “Zo komen er steeds nieuwe spelers op de markt met nieuwe concepten. Denk dan aan Foodora, Deliveroo en UberEats. In zo’n veranderende en groeiende markt is het niet nodig om op te treden tegen een gelijke-prijsgarantie zoals Thuisbezorgd die hanteert.” Bron: @FoodClicks   Geschillen - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft geen probleem met de gelijke-prijsgarantie die Thuisbezorgd.nl als voorwaarde stelt aan restaurants waarmee het samenwerkt. Consumenten en restaurants hebben volgens de ACM namelijk voldoende keuze voor het laten bezorgen of afhalen van maaltijden. De ACM deed vooronderzoek naar een voorwaarde die Thuisbezorgd.nl stelt aan restaurants. Thuisbezorgd wil dat restaurants dezelfde prijzen gebruiken op hun eigen website én de website van Thuisbezorgd. Deze ‘gelijke-prijsgarantie’ levert volgens de ACM op dit moment geen nadelige effecten op voor consumenten. Daarom ziet de ACM geen aanleiding om nader onderzoek te doen. “Consumenten kunnen op veel verschillende manieren een maaltijd bestellen, afhalen of laten bezorgen. Bijvoorbeeld via een online platform zoals Thuisbezorgd.nl, Hungry.nl of Sneleten.nl. Of via de eigen website van een restaurant. Maar de consument kan ook zelf in het restaurant of telefonisch een maaltijd bestellen bij bijvoorbeeld een pizzeria of snackbar in de buurt. Consumenten maken op dit moment gebruik van al deze verschillende manieren”, verklaart de toezichthouder de beslissing op zijn website. Daarnaast, zo stelt ACM, kunnen restaurants ook kiezen waar en op welke manier ze hun maaltijden willen aanprijzen en verkopen: alleen op een eigen website of ook via een online platform. D”e afspraak tussen Thuisbezorgd en de aangesloten restaurants om gelijke prijzen te gebruiken, heeft geen nadelig effect voor consumenten.” Bovendien houdt de ACM er rekening mee dat er veel verandert op het gebied van het bestellen, afhalen of bezorgen van maaltijden. “Zo komen er steeds nieuwe spelers op de markt met nieuwe concepten. Denk dan aan Foodora, Deliveroo en UberEats. In zo’n veranderende en groeiende markt is het niet nodig om op te treden tegen een gelijke-prijsgarantie zoals Thuisbezorgd die hanteert.” Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid