Thuisbezorgd.nl Partner Webshop voortaan plasticvrij

De Partner webshop heeft al 1350 e-bikes aan aangesloten restaurants verkocht

Bezorgdienst - Vanaf 1 december 2019 wordt plastic voor eenmalig gebruik niet langer aangeboden in de Partner Webshop van Thuisbezorgd.nl. De bezorgdienst wil op deze manier aangesloten restaurants stimuleren om  voor duurzame alternatieven te kiezen. De webshop biedt de restaurants een  alles-in-één-winkel met onder andere ingrediënten, keukenmateriaal en bezorgmateriaal. 

De plasticban voor Partner Webshops geldt voor alle landen en heeft als doel om duurzamer te werken. Het is per 1 december eveneens niet meer mogelijk om plastic voor eenmalig gebruik voor maaltijdbezorging te verkopen via de webshop.

Om de overgang makkelijk te maken heeft Thuisbezorgd.nl al enige tijd geleden duurzamere alternatieven aangeboden via de webshops. Voorwaarde hierbij was dat deze alternatieven dezelfde kwaliteit zouden bieden als hun plastic tegenhangers. Met name om de kwaliteit van verse en warme gerechten te kunnen blijven garanderen. Een test  met herbruikbare verpakkingen is in ontwikkeling en staat gepland voor 2020.  

Partner Webshop

Bij Thuisbezorgd.nl streeft het Partner Services team ernaar om partnerrestaurants te ondersteunen bij het maximaliseren van hun bestellingen via het platform door marketingadvies, promotiemateriaal en bijkomende  diensten. De webshop is gelanceerd als uitbreiding van deze service. De Partner Webshop biedt alle restaurants die aangesloten zijn op het online maaltijdbezorgplatform de mogelijkheid om ingrediënten, keukenmateriaal en bezorgmateriaal aan te kopen die worden  aangeboden door Thuisbezorgd.nl of door externe leveranciers. Het team is ook verantwoordelijk voor de verkoop van duurzamere transportmiddelen, in een poging om  de CO2-uitstoot van de bezorgservices bij de aangesloten ondernemers te verminderen. Tot nu toe zijn er via de webshop 1350 e-bikes aan restaurants verkocht. 

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek