UFS wil focus op duurzame toekomst


Duurzaamheid – Unilever Food Solutions (UFS) gaat focussen op een meer duurzame toekomst en gaat daarvoor lange termijn samenwerkingsverbanden aan met leveranciers, afnemers en andere stakeholders. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde CEO Harry Brouwer uit waarom dit voor de foodservice-industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is. Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is, volgens de CEO. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Doordat buiten de deur eten populairder wordt, consumeren we steeds meer producten afkomstig van foodservicebedrijven. Wanneer deze bedrijven goed samenwerken kunnen zij een grote impact hebben en de ecologische voetafdruk van voedselconsumptie buiten de deur aanzienlijk verminderen. Dit alles zonder goede smaak uit het oog te verliezen. Consumenten willen gezonder eten, maar willen zichzelf tegelijkertijd verwennen wanneer ze buiten de deur eten. In samenwerking met het Culinary Institute of America, helpt UFS restaurants een lekkere, gezondere maaltijd creëren – zonder concessies te toen op het gebied van smaak. Sinds 2012 zijn er inmiddels 1.3 biljoen calorieën bespaard, terwijl de smaak en presentatie van gerechten zijn verbeterd. Gasten zijn op zoek naar merken waarvan men erop aan kan dat zij duurzaam produceren. Dit resulteerde voor UFS bijvoorbeeld in het gebruik van 100% uit duurzame bronnen afkomstige palmolie in producten. Daarnaast is meer dan 90% van de groenten en kruiden, gebruikt door een van de grootste food merken in de wereld, KNORR, tegenwoordig duurzaam geproduceerd. Bron: UFS Duurzaamheid – Unilever Food Solutions (UFS) gaat focussen op een meer duurzame toekomst en gaat daarvoor lange termijn samenwerkingsverbanden aan met leveranciers, afnemers en andere stakeholders. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde CEO Harry Brouwer uit waarom dit voor de foodservice-industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is. Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is, volgens de CEO. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Doordat buiten de deur eten populairder wordt, consumeren we steeds meer producten afkomstig van foodservicebedrijven. Wanneer deze bedrijven goed samenwerken kunnen zij een grote impact hebben en de ecologische voetafdruk van voedselconsumptie buiten de deur aanzienlijk verminderen. Dit alles zonder goede smaak uit het oog te verliezen. Consumenten willen gezonder eten, maar willen zichzelf tegelijkertijd verwennen wanneer ze buiten de deur eten. In samenwerking met het Culinary Institute of America, helpt UFS restaurants een lekkere, gezondere maaltijd creëren – zonder concessies te toen op het gebied van smaak. Sinds 2012 zijn er inmiddels 1.3 biljoen calorieën bespaard, terwijl de smaak en presentatie van gerechten zijn verbeterd. Gasten zijn op zoek naar merken waarvan men erop aan kan dat zij duurzaam produceren. Dit resulteerde voor UFS bijvoorbeeld in het gebruik van 100% uit duurzame bronnen afkomstige palmolie in producten. Daarnaast is meer dan 90% van de groenten en kruiden, gebruikt door een van de grootste food merken in de wereld, KNORR, tegenwoordig duurzaam geproduceerd. Bron: UFS

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


UFS brengt trendrapport ‘Future Menus 2024’ uit

Trends - Unilever Foods Solutions (UFS) heeft haar jaarlijkse trendrapport Future Menus 2024 uitgebracht. In het rapport worden acht wereldwijde trends beschreven in foodservice. Met name de invloed van Gen Z op de voedingsindustrie en de kansen die het biedt voor chef-koks krijgen de aandacht.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht


Chef-kok Edwin van Gent (UFS) wil chefs creatief uitdagen

Interview - Unilever Food Solutions (UFS) bracht in maart van dit jaar een wereldwijd onderzoek uit naar de belangrijkste Future Menu Trends. In totaal namen marktexperts én 1.600 chefs uit 20 landen deel aan het onderzoek. Uit de verzamelde informatie kwamen acht foodtrends naar voren. Drie daarvan wil UFS dit jaar onder de aandacht brengen van Nederlandse chef-koks. Maar chef-kok Edwin van...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid