Unilever maakt werk van terugdringen plasticafval


Afvalvermindering - Unilever wil tegen 2025 meer plastic inzamelen en verwerken, dan zelf verkopen. Daarnaast wil het bedrijf minder nieuw plastic gaan inzetten en voor de eigen verpakkingen en inzetten op een absolute reductie van plastic. Unilever wil met de ambitieuze doelstellingen bijdragen in het terugdringen van de plasticafvalberg en een forse stap zetten de transitie naar een circulaire economie voor plastic. Unilever geeft aan het gebruik van nieuw plastic te willen halveren en een absolute reductie  tot 2025 te willen realiseren van 100.000 ton. Unilever zegt op schema te liggen om de eerdere doelstellingen te realiseren. Zo wilde het bedrijf ervoor zorgen tegen het – inmiddels magische - jaar 2025 alle plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn. En dat tegen die tijd ook alle verpakkingen voor 25% uit gerecycled plastic bestaan. Alan Jope, CEO van Unilever, over de ambities: “Plastic heeft zijn plaats, maar niet in het milieu. We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen. Op alle punten in de plasticketen.” De nieuwe toezeggingen houden in, dat Unilever tegen 2025 jaarlijks ongeveer 600.000 ton plastic gaat helpen inzamelen en verwerken. Dit zal worden gerealiseerd via investeringen en partnerschappen die de infrastructuur voor afvalbeheer verbeteren in veel van de landen waarin Unilever opereert. In de afgelopen vijf jaar heeft Unilever met veel partners samengewerkt om plastic verpakkingen in te zamelen, waaronder het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, om verpakkingen in heel India te scheiden, in te zamelen en te recyclen. Bovendien heeft het bijgedragen aan de oprichting van bijna 3.000 afvalbanken in Indonesië. Bron: @FoodClicks Afvalvermindering - Unilever wil tegen 2025 meer plastic inzamelen en verwerken, dan zelf verkopen. Daarnaast wil het bedrijf minder nieuw plastic gaan inzetten en voor de eigen verpakkingen en inzetten op een absolute reductie van plastic. Unilever wil met de ambitieuze doelstellingen bijdragen in het terugdringen van de plasticafvalberg en een forse stap zetten de transitie naar een circulaire economie voor plastic. Unilever geeft aan het gebruik van nieuw plastic te willen halveren en een absolute reductie  tot 2025 te willen realiseren van 100.000 ton. Unilever zegt op schema te liggen om de eerdere doelstellingen te realiseren. Zo wilde het bedrijf ervoor zorgen tegen het – inmiddels magische - jaar 2025 alle plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn. En dat tegen die tijd ook alle verpakkingen voor 25% uit gerecycled plastic bestaan. Alan Jope, CEO van Unilever, over de ambities: “Plastic heeft zijn plaats, maar niet in het milieu. We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen. Op alle punten in de plasticketen.” De nieuwe toezeggingen houden in, dat Unilever tegen 2025 jaarlijks ongeveer 600.000 ton plastic gaat helpen inzamelen en verwerken. Dit zal worden gerealiseerd via investeringen en partnerschappen die de infrastructuur voor afvalbeheer verbeteren in veel van de landen waarin Unilever opereert. In de afgelopen vijf jaar heeft Unilever met veel partners samengewerkt om plastic verpakkingen in te zamelen, waaronder het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, om verpakkingen in heel India te scheiden, in te zamelen en te recyclen. Bovendien heeft het bijgedragen aan de oprichting van bijna 3.000 afvalbanken in Indonesië. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht



Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience

Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid