Unilever test verkoop ‘onverpakt ijs’

De verpakking van de Solero-ijsjes met de gescheiden compartimenten Foto: Unilever

Verpakking – In Engeland test Unilever de effecten op de verkoop van Solero-ijsjes die verkocht worden zonder plastic verpakking, maar in een speciale multipack kartonnen doos.

De test die Unilever doet in samenwerking met supermarkt Ocado is bedoeld om het gebruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen. Gekozen is daarom om de ijsjes te verpakken in een recyclebare kartonnen doos met gescheiden compartimenten. Hierdoor zou een individuele verpakking van de ijsjes niet meer nodig zou zijn.

De verpakking is gemaakt van een speciaal ontworpen polyethyleen gecoat karton. Het is vergelijkbaar met koffiebekers voor eenmalig gebruik, maar dan met zeer laag plasticgehalte. Hierdoor is de verpakking in Engeland goedgekeurd om te mogen worden gerecycled.

 

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek