Van Oers introduceert morgen nieuwe broodlijn

Industrie – Van Oers introduceert per 3 september een nieuwe broodlijn. De vernieuwde lijn bestaat uit vers verpakte broodjes, sandwiches en wraps die extra rijk zijn belegd en worden verpakt in een kleurrijke verpakking. Verder wordt het assortiment uitgebreid met een aantal premium sandwiches en broodjes. Het vernieuwde assortiment is vanaf 4 september 2012 verkrijgbaar.

Salesmanager Peter van Gemert: “Verpakt brood is nog altijd een belangrijke productgroep, met name in het petrol kanaal. We willen dit segment voor onze klanten optimaal laten renderen. Ons huidige assortiment was toe aan vernieuwing. De klassiekers zoals het broodje kaas en de sandwich bacon-ei zijn gebleven. Dit vullen we aan met vier premium sandwiches en drie premium broodjes, in een luxe, kartonnen verpakking. Daarnaast zijn onze broodjes en sandwiches vanaf heden extra rijk belegd. De gemiddelde gewichtstoename per product is zeven procent.”

Vernieuwde verpakking

De nieuwe lijn heeft een nieuwe frisse uitstraling gekregen, waarbij gebruik gemaakt wordt van smakelijke productfoto’s en kleurcodering. Het thema ‘onderweg ontdekken, proeven en genieten’ diende als inspiratiebron voor de verpakking en de introductiecampagne.

Van Oers komt daarnaast elk kwartaal met een nieuwe wereldsmaak. “Voorheen deden we dit met een seizoenssandwich. We wilden graag iets nieuws en  laten de consument nu, geheel volgens het thema, smaken uit alle windstreken ontdekken,” aldus productmanager Mickael Timmermans. De eerste wereldsmaak is de Sandwich Surinaamse Roti. Deze wordt opgevolgd door de Italiaanse Formaggi, Zuid-Afrikaanse Bobotie en Indonesische Saté.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek