Veilig Verkeer gaat Deliveroo-bezorgers trainen
Bezorgdienst - Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Deliveroo gaan vanaf eind juli trainingen geven aan freelance bezorgers die met Deliveroo werken. De trainingen worden op vier locaties in het land gegeven. Onderdeel van de training is de nieuwe wetgeving op het gebied van smartphonegebruik op de fiets, die op 1 juli aanstaande ingaat. Gelijktijdig met de trainingen stelt Deliveroo ook een meldpunt in waar iedereen onveilige verkeerssituaties kan melden. Dat meldpunt is: verkeer@deliveroo.nl. VVN is blij met het initiatief van Deliveroo en ziet in het aanbieden van de trainingen aan de bezorgers dat het bezorgbedrijf verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van de bezorgers. Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Verkeersveiligheid is onze grootste prioriteit. Zowel voor de bezorgers, als voor de medeweggebruikers. Beide zaken komen ruimschoots aan bod in deze Veilig Verkeer Nederland-training en de e-learning. We verwachten dan ook dat dit het bewustzijn over verkeersveiligheid zal vergroten.” Nieuw meldpunt Vanaf 1 juli kunnen consumenten zich ook wenden tot een nieuw meldpunt: verkeer@deliveroo.nl. Hier kunnen consumenten en weggebruikers alle onveilige verkeerssituaties met bezorgers melden. Verstijnen: “We nemen iedere melding serieus en nemen samen met de bezorger stappen om dit in de toekomst te verbeteren.” Bron: @FoodClicks Bezorgdienst - Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Deliveroo gaan vanaf eind juli trainingen geven aan freelance bezorgers die met Deliveroo werken. De trainingen worden op vier locaties in het land gegeven. Onderdeel van de training is de nieuwe wetgeving op het gebied van smartphonegebruik op de fiets, die op 1 juli aanstaande ingaat. Gelijktijdig met de trainingen stelt Deliveroo ook een meldpunt in waar iedereen onveilige verkeerssituaties kan melden. Dat meldpunt is: verkeer@deliveroo.nl. VVN is blij met het initiatief van Deliveroo en ziet in het aanbieden van de trainingen aan de bezorgers dat het bezorgbedrijf verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van de bezorgers. Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Verkeersveiligheid is onze grootste prioriteit. Zowel voor de bezorgers, als voor de medeweggebruikers. Beide zaken komen ruimschoots aan bod in deze Veilig Verkeer Nederland-training en de e-learning. We verwachten dan ook dat dit het bewustzijn over verkeersveiligheid zal vergroten.” Nieuw meldpunt Vanaf 1 juli kunnen consumenten zich ook wenden tot een nieuw meldpunt: verkeer@deliveroo.nl. Hier kunnen consumenten en weggebruikers alle onveilige verkeerssituaties met bezorgers melden. Verstijnen: “We nemen iedere melding serieus en nemen samen met de bezorger stappen om dit in de toekomst te verbeteren.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees berichtSTIVA en Flink tekenen gedragscode tijdens NIX18 week
Bezorgdienst - De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en boodschappenbezorger Flink hebben de Gedragscode Verantwoorde Alcohol Bezorging ondertekend. Dat gebeurde tijdens de NIX18 week van Flink.
Lees berichtTest Last Mile Box van Leen Menken levert geen CO2-uitstoot op
Proef – Een proef met leveringen van gekoelde producten met de mobiele ‘Last Mile Koelbox’ van Leen Menken wijst uit dat er geen CO2-uitstoot plaatsvindt. De testleveringen vonden plaats in Amsterdam Zuid met één koelbox, met elektrisch fietsvervoer. Ook blijkt door deze wijze van leveren het aantal vervoersbewegingen te verminderen.
Lees berichtPlantaardige zuiveldrinks het meest populair bij Gorillas
Vegan - Tijdens World Vegan Day wordt de veganistische leefstijl in het zonnetje gezet. Bij bezorgdienst Gorillas zien ze niet alleen het plantaardige aanbod fors toenemen, maar ook de vraag. Uit eigen onderzoek onder 100.000 bezorgingen blijken de plantaardige zuivelproducten het meest populair.
Lees bericht