Verkoopaandeel ‘veganburger’ bij Smullers op 10%

De Vegetarische burger bij Smullers

Formulenieuws – 'Drie weken na zijn introductie stond de vegetarische burger bij Smullers solide op 10 procent,' laat marketeer Roger Bloem van de fastfoodketen weten in de Volkskrant. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de introductie van vegetarische burger bij Burger King, de Rebel Whopper.

Inmiddels zit de vegetarische burger bij Smullers alweer meer dan een jaar in het assortiment.De vegetarische hamburger heeft daarmee een vaste plaats verworven binnen het aanbod van de snackketen op de Nederlandse stations. Van alle verkochte burgers is imiddels één op de tien niet van vlees gemaakt.

Regionale verschillen

Toch ziet Bloem een aantal duidelijk regionale verschillen in de verkoop op de 28 stations waar een Smullers zit. Zo verkoopt de vegetarische hamburger in de Randstad aanmerkelijk beter dan buiten de Randstad. Het hele assortiment omgooien naar vegetarisch, zoals onlangs werd gedaan bij Smullers op Amsterdam CS, is een brug te ver.  De actie die was opgezet om te vieren dat het precies een jaar geleden was dat de hamburger van de Vegetarische Slager was geïntroduceerd bij Smullers, leverde toen niet het gewenste resultaat op. Veel klanten zochten toen toch naar een vleesvariant. “Die omwenteling had duidelijk teveel impact,” aldus Bloem.

Bron: Volkskrant/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek