Verkoopaandeel ‘veganburger’ bij Smullers op 10%
Formulenieuws – 'Drie weken na zijn introductie stond de vegetarische burger bij Smullers solide op 10 procent,' laat marketeer Roger Bloem van de fastfoodketen weten in de Volkskrant. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de introductie van vegetarische burger bij Burger King, de Rebel Whopper. Inmiddels zit de vegetarische burger bij Smullers alweer meer dan een jaar in het assortiment.De vegetarische hamburger heeft daarmee een vaste plaats verworven binnen het aanbod van de snackketen op de Nederlandse stations. Van alle verkochte burgers is imiddels één op de tien niet van vlees gemaakt. Regionale verschillen Toch ziet Bloem een aantal duidelijk regionale verschillen in de verkoop op de 28 stations waar een Smullers zit. Zo verkoopt de vegetarische hamburger in de Randstad aanmerkelijk beter dan buiten de Randstad. Het hele assortiment omgooien naar vegetarisch, zoals onlangs werd gedaan bij Smullers op Amsterdam CS, is een brug te ver. De actie die was opgezet om te vieren dat het precies een jaar geleden was dat de hamburger van de Vegetarische Slager was geïntroduceerd bij Smullers, leverde toen niet het gewenste resultaat op. Veel klanten zochten toen toch naar een vleesvariant. “Die omwenteling had duidelijk teveel impact,” aldus Bloem. Bron: Volkskrant/@FoodClicks Formulenieuws – 'Drie weken na zijn introductie stond de vegetarische burger bij Smullers solide op 10 procent,' laat marketeer Roger Bloem van de fastfoodketen weten in de Volkskrant. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de introductie van vegetarische burger bij Burger King, de Rebel Whopper. Inmiddels zit de vegetarische burger bij Smullers alweer meer dan een jaar in het assortiment.De vegetarische hamburger heeft daarmee een vaste plaats verworven binnen het aanbod van de snackketen op de Nederlandse stations. Van alle verkochte burgers is imiddels één op de tien niet van vlees gemaakt. Regionale verschillen Toch ziet Bloem een aantal duidelijk regionale verschillen in de verkoop op de 28 stations waar een Smullers zit. Zo verkoopt de vegetarische hamburger in de Randstad aanmerkelijk beter dan buiten de Randstad. Het hele assortiment omgooien naar vegetarisch, zoals onlangs werd gedaan bij Smullers op Amsterdam CS, is een brug te ver. De actie die was opgezet om te vieren dat het precies een jaar geleden was dat de hamburger van de Vegetarische Slager was geïntroduceerd bij Smullers, leverde toen niet het gewenste resultaat op. Veel klanten zochten toen toch naar een vleesvariant. “Die omwenteling had duidelijk teveel impact,” aldus Bloem. Bron: Volkskrant/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Plant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtKlimaat positief eetconcept Natoo opent op Rotterdam CS
Formulenieuws – Formuleorganisatie Lagardère Travel Retail opent op een drietal NS-stations een nieuw klimaat positief foodconcept genaamd Natoo. Dit internationale foodconcept gericht op gezonde voeding opent eerst op Rotterdam CS en daarna op Den Haag CS en Leiden CS. Natoo wordt bestempeld als klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid.
Lees berichtBurger King en De Vegetarische Slager komen met Veggie Pack(t)
Actie – Om de 'Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel' te vieren lanceren Burger King en De Vegetarische Slager de Veggie Pack(t) link. Met deze actie nodigen zij consumenten uit om een pact te sluiten door een veggie-variant uit te proberen van iemands favoriete vleesburger.
Lees bericht