Verkoopaandeel ‘veganburger’ bij Smullers op 10%


Formulenieuws – 'Drie weken na zijn introductie stond de vegetarische burger bij Smullers solide op 10 procent,' laat marketeer Roger Bloem van de fastfoodketen weten in de Volkskrant. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de introductie van vegetarische burger bij Burger King, de Rebel Whopper. Inmiddels zit de vegetarische burger bij Smullers alweer meer dan een jaar in het assortiment.De vegetarische hamburger heeft daarmee een vaste plaats verworven binnen het aanbod van de snackketen op de Nederlandse stations. Van alle verkochte burgers is imiddels één op de tien niet van vlees gemaakt. Regionale verschillen Toch ziet Bloem een aantal duidelijk regionale verschillen in de verkoop op de 28 stations waar een Smullers zit. Zo verkoopt de vegetarische hamburger in de Randstad aanmerkelijk beter dan buiten de Randstad. Het hele assortiment omgooien naar vegetarisch, zoals onlangs werd gedaan bij Smullers op Amsterdam CS, is een brug te ver.  De actie die was opgezet om te vieren dat het precies een jaar geleden was dat de hamburger van de Vegetarische Slager was geïntroduceerd bij Smullers, leverde toen niet het gewenste resultaat op. Veel klanten zochten toen toch naar een vleesvariant. “Die omwenteling had duidelijk teveel impact,” aldus Bloem. Bron: Volkskrant/@FoodClicks Formulenieuws – 'Drie weken na zijn introductie stond de vegetarische burger bij Smullers solide op 10 procent,' laat marketeer Roger Bloem van de fastfoodketen weten in de Volkskrant. Dit naar aanleiding van de berichtgeving over de introductie van vegetarische burger bij Burger King, de Rebel Whopper. Inmiddels zit de vegetarische burger bij Smullers alweer meer dan een jaar in het assortiment.De vegetarische hamburger heeft daarmee een vaste plaats verworven binnen het aanbod van de snackketen op de Nederlandse stations. Van alle verkochte burgers is imiddels één op de tien niet van vlees gemaakt. Regionale verschillen Toch ziet Bloem een aantal duidelijk regionale verschillen in de verkoop op de 28 stations waar een Smullers zit. Zo verkoopt de vegetarische hamburger in de Randstad aanmerkelijk beter dan buiten de Randstad. Het hele assortiment omgooien naar vegetarisch, zoals onlangs werd gedaan bij Smullers op Amsterdam CS, is een brug te ver.  De actie die was opgezet om te vieren dat het precies een jaar geleden was dat de hamburger van de Vegetarische Slager was geïntroduceerd bij Smullers, leverde toen niet het gewenste resultaat op. Veel klanten zochten toen toch naar een vleesvariant. “Die omwenteling had duidelijk teveel impact,” aldus Bloem. Bron: Volkskrant/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Tomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin

Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.

Lees bericht


Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht


Klimaat positief eetconcept Natoo opent op Rotterdam CS

Formulenieuws – Formuleorganisatie Lagardère Travel Retail opent op een drietal NS-stations een nieuw klimaat positief foodconcept genaamd Natoo. Dit internationale foodconcept gericht op gezonde voeding opent eerst op Rotterdam CS en daarna op Den Haag CS en Leiden CS. Natoo wordt bestempeld als klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid