Verlies Takeaway loopt terug, omzet stijgt

Thuisbezorgd gaat in Nederland met steeds meer partijen samenwerken

Bezorgdienst - Takeaway.com heeft in het afgelopen jaar zijn verlies een stuk verkleind. Het bedrijf achter onder meer de maaltijdbezorger Thuisbezorgd zag de omzet wederom weer flink stijgen.

Het nettoverlies van de maaltijdbezorger kwam uit op 14 miljoen euro, tegenover 42 miljoen een jaar eerder. Bijna traditioneel gaf het bedrijf weer meer uit aan marketing. Marketing is een belangrijk instrument achter de groei van de activiteiten. Het afgelopen jaar liepen de kosten alleen minder hard op dan de totale omzet, die steeg namelijk met 44 procent tot 240 miljoen euro.

Delivery Hero

Vorig jaar nam Takeaway het Duitse Delivery Hero over. De concurrentiestrijd was belangrijk voor Takeaway om de Duitse markt te veroveren. Voor dit jaar doet het bedrijf daarom geen voorspellingen vanwege de afronding van die overname. Topman Jitse Groen heeft wel eerder verklaard dat er in het derde kwartaal van 2019 winst zou worden gemaakt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek