Vermaat opent ‘wereldkeuken’ Crossroads op Schiphol


Luchthaven - CrossRoads heet het nieuwste storeconcept van horecabedrijf Vermaat op luchthaven Schiphol. Het restaurant is gevestigd op de plek waar twintig jaar lang bier- en sappenbar Juggle Juice heeft gezeten. Juggle Juice is het eerste horecabedrijf uit de voormalige Glendale-stal, dat samen met vijf andere locaties op Schiphol in 2014 door Vermaat werd overgenomen en nu rigoureus onder handen is genomen. “Juggle Juice stond bekend om het biertje en de sappen die je er kon drinken,” legt Schiphol-manager Tom Boelen van Vermaat uit. “Op een gegeven moment hebben we daar een kleine menukaart aan toegevoegd. Dat liep zo goed dat we het tijd vonden om wellicht het hele concept eens te herzien. De tegenstellingen hebben we gehouden, vandaar het woord crossroads; de sappen en het bier zetten we ook tegenover elkaar op het menu met hartig en zoet en koud en warm.” Maar er is meer waar het woord crosraods betrekking op heeft. “Zo is Schiphol een kruispunt naar andere luchthavens, is de locatie een kruispunt van reizigers en wachtenden,” aldus ‎Hendrik Franken, director marketing & concepts van de Vermaat Groep. Crossroads combineert het ‘simplicity’ van de Nordic Kitchen met de warmte en gezelligheid van de Baskische keuken met gerechtjes voor bij de borrel, het ontbijt, ook omdat Crossraods 24-uur open is. Franken: “Zo zoeken we ook in de gerechten naar bijzondere combinaties. We hebben een typisch Amerikaanse product als de hotdog in een Thaise variant en de Hollandse pannenkoek met banaan in een Amerikaanse pancake-variant. Want ook het menu is een 'crossroad' voor de gast die op een bepaald moment van de dag een ontbijt wil of juist iets zoekt voor de nacht.” Vermaat wil samen met Schiphol continu investeren in het ontwikkelingen van nieuwe concepten. “Crossroads is nu een veel culinairder bedrijf geworden met een goede menukaart. Een locatie waar de Aziatische keuken wordt gecombineerd met de Hollandse, maar ook een met een zweem van de Scandinavische keuken. Tegenstellingen dus, die we ook wel typeren als de wereldse keuken,” aldus Tom Boelen. Bron: @FoodClicks

Luchthaven - CrossRoads heet het nieuwste storeconcept van horecabedrijf Vermaat op luchthaven Schiphol. Het restaurant is gevestigd op de plek waar twintig jaar lang bier- en sappenbar Juggle Juice heeft gezeten. Juggle Juice is het eerste horecabedrijf uit de voormalige Glendale-stal, dat samen met vijf andere locaties op Schiphol in 2014 door Vermaat werd overgenomen en nu rigoureus onder handen is genomen. “Juggle Juice stond bekend om het biertje en de sappen die je er kon drinken,” legt Schiphol-manager Tom Boelen van Vermaat uit. “Op een gegeven moment hebben we daar een kleine menukaart aan toegevoegd. Dat liep zo goed dat we het tijd vonden om wellicht het hele concept eens te herzien. De tegenstellingen hebben we gehouden, vandaar het woord crossroads; de sappen en het bier zetten we ook tegenover elkaar op het menu met hartig en zoet en koud en warm.” Maar er is meer waar het woord crosraods betrekking op heeft. “Zo is Schiphol een kruispunt naar andere luchthavens, is de locatie een kruispunt van reizigers en wachtenden,” aldus ‎Hendrik Franken, director marketing & concepts van de Vermaat Groep. Crossroads combineert het ‘simplicity’ van de Nordic Kitchen met de warmte en gezelligheid van de Baskische keuken met gerechtjes voor bij de borrel, het ontbijt, ook omdat Crossraods 24-uur open is. Franken: “Zo zoeken we ook in de gerechten naar bijzondere combinaties. We hebben een typisch Amerikaanse product als de hotdog in een Thaise variant en de Hollandse pannenkoek met banaan in een Amerikaanse pancake-variant. Want ook het menu is een 'crossroad' voor de gast die op een bepaald moment van de dag een ontbijt wil of juist iets zoekt voor de nacht.” Vermaat wil samen met Schiphol continu investeren in het ontwikkelingen van nieuwe concepten. “Crossroads is nu een veel culinairder bedrijf geworden met een goede menukaart. Een locatie waar de Aziatische keuken wordt gecombineerd met de Hollandse, maar ook een met een zweem van de Scandinavische keuken. Tegenstellingen dus, die we ook wel typeren als de wereldse keuken,” aldus Tom Boelen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht


Coöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment

Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.

Lees bericht

Younique Concepts en Vermaat bundelen de krachten aan de Amstel

Formulenieuws - Younique Concepts en Vermaat gaan samen een vernieuwde invulling geven aan de horecalocatie Amstel1. Daarmee krijgt het partnership tussen de twee bedrijven nog meer vorm.  Beide bedrijven werken al samen met de Pesca pop-ups op de Dutch Grand Prix en de TEFAF, waar Vermaat de food hospitality verzorgt.

Lees bericht



Schiphol volop bezig met vernieuwing Lounge 1

Luchthaven – Luchthaven Schiphol is volop bezig met de vernieuwing van Lounge 1. Reizigers kunnen terecht bij vier vernieuwde winkels, te weten We love Amsterdam, Finefoods, Let’s Play en Electronics. Schiphol werkt momenteel aan de herontwikkeling van deze vertrekhal. Zo wordt de lounge uitgebreid, looproutes aangepast en het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels vergroot.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid