Vernieuwing brengt McDonald’s recordomzet van ruim €811 miljoen


Fastservice – Nederland loopt definitief warm voor de voortdurende vernieuwing van McDonald’s. In 2017 behaalde de restaurantketen in fresh & fast food een recordomzet van ruim €811 miljoen, een stijging van 10,9% in vergelijking met het jaar daarvoor. Ook het aantal gasten groeit en bovendien komen de gasten vaker terug. De 245 restaurants zagen bijna acht miljoen nieuwe gasten de deuren binnenkomen. De waardering voor de verse, snelle bereiding van de eigen bestelling en de steeds nieuwe producten en services die McDonald’s weet te introduceren, liggen hieraan ten grondslag volgens de keten. Nieuwe keuken De verse bereiding van alle producten is een direct gevolg van de aanpassing van de keuken van de McDonald’s restaurants in Nederland. Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland: “Ze waarderen de kwaliteit van producten omdat deze sinds de introductie van onze nieuwe keukens allemaal vers worden bereid zodra zij hun bestelling hebben gedaan. Wij hebben ook vorig jaar samen met onze Franchisenemers weer zo’n € 28,5 miljoen geïnvesteerd in onze restaurants. Bijvoorbeeld in de McCafés, het koffieconcept dat we inmiddels al in 45 restaurants aanbieden. Maar ook de 21 restaurants in vier grote steden die McDelivery aanbieden, met gemiddeld 3000 bestellingen per week. Dit alles maakt dat wij in 2017 bijna twee keer harder dan de markt konden groeien.” Testen De McDonald’s is ook veel minder beducht om nieuwe technieken en producten te testen. Steijaert: “Wij hebben een eigen productinnovatieproces ontwikkeld. Daarin beginnen we met trends, interesses en suggesties vanuit de Nederlandse consument. Die werken we uit in zo’n 30 concepten op papier. Die testen we bij de consument. De helft valt af, maar de ongeveer 15 ideeën die kansrijk zijn, bereiden we samen met chefs en daarvan schrijven we de receptuur. In 2017 behaalden zo uiteindelijk 24 nieuwe producten binnen zes tot negen maanden ons menu in de restaurants. Ook voor dit jaar staat er een vergelijkbaar aantal nieuwe varianten op de planning.” Nederland is als een van de eerste landen die haar keukenopstelling volledig heeft geïntegreerd met deze productinnovatie-aanpak een voorloper binnen McDonald’s wereldwijd. Andere landen nemen dit productinnovatieproces van McDonald’s Nederland over. Bron: McDonald’s Nederland Fastservice – Nederland loopt definitief warm voor de voortdurende vernieuwing van McDonald’s. In 2017 behaalde de restaurantketen in fresh & fast food een recordomzet van ruim €811 miljoen, een stijging van 10,9% in vergelijking met het jaar daarvoor. Ook het aantal gasten groeit en bovendien komen de gasten vaker terug. De 245 restaurants zagen bijna acht miljoen nieuwe gasten de deuren binnenkomen. De waardering voor de verse, snelle bereiding van de eigen bestelling en de steeds nieuwe producten en services die McDonald’s weet te introduceren, liggen hieraan ten grondslag volgens de keten. Nieuwe keuken De verse bereiding van alle producten is een direct gevolg van de aanpassing van de keuken van de McDonald’s restaurants in Nederland. Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland: “Ze waarderen de kwaliteit van producten omdat deze sinds de introductie van onze nieuwe keukens allemaal vers worden bereid zodra zij hun bestelling hebben gedaan. Wij hebben ook vorig jaar samen met onze Franchisenemers weer zo’n € 28,5 miljoen geïnvesteerd in onze restaurants. Bijvoorbeeld in de McCafés, het koffieconcept dat we inmiddels al in 45 restaurants aanbieden. Maar ook de 21 restaurants in vier grote steden die McDelivery aanbieden, met gemiddeld 3000 bestellingen per week. Dit alles maakt dat wij in 2017 bijna twee keer harder dan de markt konden groeien.” Testen De McDonald’s is ook veel minder beducht om nieuwe technieken en producten te testen. Steijaert: “Wij hebben een eigen productinnovatieproces ontwikkeld. Daarin beginnen we met trends, interesses en suggesties vanuit de Nederlandse consument. Die werken we uit in zo’n 30 concepten op papier. Die testen we bij de consument. De helft valt af, maar de ongeveer 15 ideeën die kansrijk zijn, bereiden we samen met chefs en daarvan schrijven we de receptuur. In 2017 behaalden zo uiteindelijk 24 nieuwe producten binnen zes tot negen maanden ons menu in de restaurants. Ook voor dit jaar staat er een vergelijkbaar aantal nieuwe varianten op de planning.” Nederland is als een van de eerste landen die haar keukenopstelling volledig heeft geïntegreerd met deze productinnovatie-aanpak een voorloper binnen McDonald’s wereldwijd. Andere landen nemen dit productinnovatieproces van McDonald’s Nederland over. Bron: McDonald’s Nederland

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht


McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid